Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Man kan ju säga saker på olika sätt, det är garanterat mycket trevligare att gå till frisören om man får känna sig fin den stunden man sitter där.... Jag har ganska tunna hårstrån (men många) och håret blir lätt torrt och får kluvna toppar. Eller lätt och lätt... Tror jag har ganska vanligt hår. Tycker själv det är fint för det mesta, ganska långt är det. Men har sååå många gånger känt mig ful hos frisören. Tror de anmärker så på ens hår för att man ska tycka att de kommer som en räddare i nöden, TUR att du kom hit så det blir någon ordning på ditt hår! Typ... Dessutom tycker jag inte alls om att få håret tvättat hos frisören. Nu har jag äntligen hittat en frisör som passar mig. Där jag känner mig fin hela tiden, som visst diskuterar slitna toppar men på rätt sätt. Som inte tvättar håret. (Naturligtvis rengörs alla saxar, kammar mm. efteråt ifall ngn undrar.) min frisör har en liten salong, det är en lite äldre utländsk man. Såå himla bra är han! Och priset för en klippning är 300 kr, som hittat! Och nu ser jag fram emot att gå dit, känner mig fin både under och efter besöket