Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Ja, jag håller med dig fullständigt, TS! Det är så många gånger jag suttit i en frisörstol och bara fått höra så mycket gnäll att jag gått därifrån och tänkt "aldrig mer". Det gnälls på att håret är torrt (ja du, det vet jag redan), att jag inte klipper det tillräckligt ofta (gissa varför...), att det är för tjockt (ok, inte mycket jag kan göra åt det direkt?) och gud vet vad. Och efter 40 min gnäll vill de kränga på mig en hög produkter. Nej tack! Varför kan jag inte bara få komma in, kapa av nån decimeter, betala och gå UTAN att först få lyssna på den där skiten?!? Om jag inte ber om dina "råd" (som mer känns som direkta förolämpningar ibland) så kan det vara för att jag inte vill ha dem! Nu har jag äntligen hittat en frisör som är superbra, hos henne har man en trevlig stund och blir klippt utan alla trista kommentarer. Inget surt "du borde verkligen klippa dig oftare!" Och tycker hon att jag borde klippa mer än jag föreslagit så säger hon just det, att hon gärna tar av en bit till om det är ok, istället för att först mala på om att mina toppar bara är sååååå slitna. Där lämnar jag salongen gladare än när jag kom in efter en trevlig pratstund om våra gemensamma intressen istället för om mitt utseende. Hon är grymt duktig och vet vad som funkar och verkar dessutom känna in vilka kunder som vill prata hår och framförallt vilka som inte vill det. DET kallar jag service!