chrissandra skrev 2012-10-05 10:45:14 följande:
Jag blir jätteförvånad när jag ser hur många som är missnöjda med hur de blir behandlade i frisörstolen. Jag trodde det var otroligt ovanligt.
Missnöjd med en klippning har väl alla (nästan) blivit någon gång men att de upplever sig illa behandlade av frisören är förvånande.
Jag bor i norr och klipper mig rätt ofta och har aldrig varit med om något som ens liknar klagomål på frisyr, klipptid eller skötsel.
Det jobbigaste jag varit med om var faktiskt en frisör som gav mig
för många komplimanger. Jag inser att det är ett lyxproblem jämfört med TS, men jag tycker inte jag är överdrivet snygg och vacker, så det var rent av jobbigt när komplimangerna haglade och jag undrade om hon överdrev eller bara var allmänt gränslös. Slutade faktiskt att gå dit efter tre år eftersom jag kände att komplimangerna dessutom "förvärrades", jag kände mig nästan lite objektifierad av frisörskan när hon satt och berömde varenda kvadratcentimeter av mig. Som någon annan skrev, det brukliga är att frisören är den snygga och själv känner man sig ju mindre snygg i sina blöta testar och som småbarnsmamma 30+ kändes det bara fel att kallas för "vacker ung tjej" allt för många gånger. Ok, om det sker
efter klippningen, men inte under hela klipptiden. Dessutom sa hon att mitt hår inte var slitet alls och inte behövde klippas och det var inte kul att höra, kändes ju heldumt att hon verkade tycka att jag klippte mig i onödan