Inlägg från: Gammelsmurfen |Visa alla inlägg
  • Gammelsmurfen

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Ja så är det för mig med. Det har faktiskt aldrig hänt att dem INTE sagt något om håret. Och då har jag vart på varenda frisörsalong i den här kommunen (ja det har jag faktiskt).
    Okej då om dem faktiskt vill och behöver veta när jag klippte mig sist men annars så är det attityden och tonfallet som gör mig så illa berörd. "Amen gud när klippte du dig egentligen sist. Det var på tiden att du kom hit. Du får inte klippa dig själv. Ser du hur ojämnt det är här? Det ser inte bra ut. Hår är VIKTIGT." Tycker faktiskt det kan jämföras med en hemstädare som går och gnäller över hur stökigt/äckligt kunden har det.

Ja, jag klipper mig själv faktiskt. Jag var hos frisören för ungefär två månader sedan och innan var det så var det 2,5 år sedan jag klippte mig. När jag faktiskt går till frisören är det för att jämna till det värsta.
    Jag är ingen hippie heller som vill låta det växa "fritt och naturligt" utan jag tycker helt enkelt inte det är värt pengarna att gå till frisören. För 1, jag tycker det ser likadant efteråt oavsett om jag eller frisören klipper. Om det är ojämnt eller inte är skitsamma eftersom sådant ändå inte syns i mitt extremt tjocka hår. 2, jag känner mig bara ledsen när dem klagar på hur mitt hår ser ut. När jag 15 gick jag hem och grät efter en frisör sagt  "så här kan du ju inte se ut" till mig. 3, frisörer är så jäkla snygga och så sitter man där med blött hår likt råttsvansar längs huvudet som framhäver dubbelhakan och gör att man ser ut som Heffaklumpen i jämförelse.

Sen ska dem alltid sitta och pracka på en massa dyra balsam och grejer. Klipper jag mig själv så bryr mig uppenbarligen inte om mitt hår och då vill jag heller inte köpa produkter för 500 spänn. Jag känner såhär: vill jag nåt så säger jag det. Annars ska frisören klippa och fråga hur jag vill ha håret. That's it.

Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?