Inlägg från: Anonym (frisörskan!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frisörskan!)

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Kul tråd...jag är nämligen frisör :)

Nu har jag bara läst ts första inlägg och vet inte vad andra ev frisörer har svarat.

Jag tillhör den sortens frisör som ALLTID frågar min kund vid konsultationen när hon klippte sig senast, det gör jag inte för att vara oförskämd eller för att håna kunden.
    Varför ställer jag då denna fråga?
    Den störst anledningarna är att veta hur mycket det har växt sedan sist, detta är jätteviktigt om kunden vill ha samma frisyr som innan! Jag vet då på ett ungefär hur mycket det har växt sedan förra gången och kan på så sätt få en klarare bild hur kunden sett ut.
    Sen finns det en hel drös med anledningar som skulle ta lång tid att förklara för någon som inte är frisör men som sagt...jag skulle aldrig ställa frågan för att vara nedvärderande och hoppas att ingen av mina kollegor skulle göra det heller!!!

Är det ett hår som är slitet pga av för långt uppehåll med klippningar ser jag det utan att behöva påpeka det och jag är 100% säker på att kunden är väl medveten om slitaget!

Däremot om det ska färgbehandlas måste man ibland påpeka att pga av slitage måste vi klippa *antal cm om färgen ska bli jämn, detta är inte heller för att pika kunden utan för att jag som yrkeskvinna ska kunna göra ett bra jobb!

Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?