• kille95

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

MaryCaroline skrev 2012-10-04 12:04:45 följande:
    Alla kostnader drar faktiskt iväg för en frisör, så jag håller med här. Efter att alla utgifter är betalda på en månad är det oftast inte speciellt mycket kvar. Jag skulle nog tex aldrig kunna påstå att man blir speciellt "rik" på att arbeta som frisör, oavsett om man är anställd eller om man äger en egen salong. Frisörer tar oftast inte överpriser med tanke på vad allt faktiskt kostar... Skulle de vara billigare hade säkert många fått slå igen för länge sen...
    Där jag brukar klippa mig tar dom 120kr.. 
  • kille95
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-04 18:47:14 följande:
    Hahahahha... det fanns en gammal herrfrisering i stockholm som tog det priset... för 17 år sen.... enbart på killar m kort hår.
    Billigt iallafall, synd att man ser ut som en jersey shore kille när han fixar håret och ställer upp det åt alla håll..
  • kille95
    Hypnotica skrev 2012-10-04 19:13:20 följande:
    Är det bara jag som i huvudsak går till frisören för att få håret tvättat? :D
    Ja... Är väl enklare och tvätta håret hemma
  • kille95
    Hypnotica skrev 2012-10-04 19:17:16 följande:
    Inte på långa vägar samma sak.
    Nehej och vad är skillnaden?
  • kille95
    FruSen skrev 2012-10-04 21:20:05 följande:
    Oj, jag känner inte alls igen något sånt!
    Jag är en sån som ständigt plattar håret, fönar, borstar osv osv. Missköter det ganska rejält, förutom att jag låter bli att färga/tona det hemmavid då det aldrig blivit bra
    Jag har aldrig fått höra något av det du TS räknar upp.
    Imorgon är det dags för nytt besök. Sist jag var hos frisören var i december 2011, dvs ca 10 månader sedan. Och ungefär så ofta(sällan) går jag till frissan).
    Jag väljer då alltid att göra slingor (bleka).
    De brukar behöva klippa av ganska mkt för att få bort det slitna, men det är jag ju även medveten om
    Ska nog också klippa mig imorgon.. Eller på måndag
Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?