Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Jag har också upplevt frisörer som kritiserar mitt hår. Helt utan att jag frågat om deras åsikt så får jag höra med negativ ton och negativt ansiktsuttryck att det är torrt eller tunnt eller vad nu just den frisören tycker (det varierar mellan frisörer så det verkar ju inte vara någon absolut sanning precis). Men jag har bara upplevt detta i Sverige, aldrig i UK.
Samma när jag har gått till salong för att vaxa mig. I Sverige får jag ¨negativa kommentarer för att jag är hårig eller vad det nu kan vara. I UK är de bara trevliga och småpratar och utför tjänsen jag betalar för. Ber jag om råd eller frågar så svarar de såklart men inte annars. Nu har jag ju tyvärr flyttat tillbaka till Sverige och får välja att betala dubbla priser och bli hånad mot att bli trevligt bemött för halva priset. Hade bägge varit på samma ställe hade ju valet inte varit svårt alls! Fram för mer servicekänsla här!! Skulle vilja se fler frisörer som den ovan som sa att "har man inget snällt att säga ska man inte säga något"