• Feltryck01

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Men varför säger ni inte ifrån? Typ "håll käften och klipp", eller snällare ordval om ni så vill. För de som går därifrån och är missnöjda finns rätten att klaga, överklaga, och "reklamera". Det är en tjänst ni köper. Det är ungefär som att ni anlitar en städfirma som är slarviga. Det finns fall i ARN (allmänna reklamationsnämnden) där kunder överklagat frisörsalongens beslut att säga nej till att göra om det och vunnit :)

• Feltryck01
    Anonym skrev 2012-10-04 14:48:39 följande:
    På tal om otrevligheter just...
    Jag ska gifta mig i vinter, och ringde runt till olika salonger för att jämföra priser. När jag beskre min nuvarande frisyr för en tjej, fick jag en chock.
    Jag älskar min frisyr, har en liten sudecut som många har numera på ena sidan och mörkrött färgat hår. Vill fixa lockar på den stora dagen.
    Hennes reaktion var "Alltså det låter inte bra alls. Vi får klippa och färga i en naturlig färg. Hur ska du kunna leva med de bröllopsbilderna resten av ditt liv om du ser sån ut?!"

Och då har hon aldrig sett mig!!

Hatar när frisörer ska klippa för mycket också.
    Men blä! Det där var ju då att gå lite för långt. Jag tycker ditt hår låter skittufft. Kan inte frisörer inse att alla vill inte ha sitt hår honungsblont/kastanjebrunt och långt och halvlockigt? Eller att feminiteten inte sitter i längden på håret...
  • Feltryck01
    Anonym skrev 2012-10-04 14:59:47 följande:
    Min förklaring är Social Ångest

och det faktum att jag alltid fick stryk när jag sa emot eller sa vad jag tyckte när jag var liten, det hänger kvar..  
    Förstår dig :) Hade en liknande uppväxt, dock hade jag tur och slapp stryk men fick mig en redig utskällning.
Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?