Inlägg från: Anonym (hur det sägs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur det sägs)

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Det kan ju handla mycket om HUR en sak sägs oxå, inte vad som sägs. Precis som TS får jag mkt beröm för mitt hår från kollegor och vänner och familj. Visst har jag hört även från frisörer att jag har tjockt hår mm men oftast är det kritik. För mig är det ok om det sägs i en vänlig ton, men inte annars. Har råkat ut för flera ggr att frisören kritiserat föregående frisörs jobb: "HJÄLP vad FULT klippt, VEM har gjort det här, har du klippt dig SJÄLV??" Nej, jag har inte klippt mig själv och vill inte att frisören talar så till mig. Jag säger inte till mina klienter i mitt jobb (jurist): Men HUR har du försatt dig i DEN HÄR situationen??? utan jag utgår från det jag har och arbetar efter de förutsättningar som finns. Att börja med kritik är ingen bra början. Däremot är "vänlig" kritik och vänliga förslag helt ok. Som sagt, det ligger i hur det sägs.

Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?