• Thaleya1

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Jag förstår vad du menar Ts.
    Jag brukar visserligen få höra hur fint självlockigt hår jag har osv, men jag får också höra en massa skit

Torrt, slitet, måste klippas oftare, en annan färg vore kanske bättre för mitt hår (än min naturliga)
    En gång så var det tre stycken som skulle borsta mitt hår samtidigt för de sa att jag hade så svårborstat hår för det var så slitet- Kom igen jag hade borstat håret precis innan jag gick till frisören.

Det enda som händer är att man blir rädd för att gå till frisören och får klippa sig hemma, fult och kantigt.

• Thaleya1

Jag har aldrig mött en frisör som gör något de själva inte tror blir snyggt.

Jag har tillexempel aldrig fått blondt hår (två har kompromissat och sagt att det kan slinga lite)
    Jag har aldrig fått klippa håret, de vill endast toppa mig för jag har ju så långt fint hår.
    Jag har aldrig fått svart hår, för de skulle göra mig aldelles för blek i ansiktet.
    De vägrar rakpermanenta mitt hår, för tat jag har ju så vackert självfall..

Vad finns de där för då? Om man som kund inte kan komma in och säga vad man vill. Visst meddela om riskera men det är väl mitt jävla beslut vad jag vill göra.

Jag blir så less på frisörer som aldrig gör som man vill, såvida det inte är vad de tycker att man passar bäst i.

Tacka vet jag Thailand, där kan man säga exakt vad man vill o0ch de gör det, SNYGGT dessutom, och håret mår bra efteråt. Hädanefter klipper och färgar jag mig bara själv vilket sliter ut, sen åker jag till thailand och de reparerar min hårkvalite :)

• Thaleya1
    Mrpappa skrev 2012-10-04 15:57:55 följande:
    Jag har alltid trott att frisörerna "spär på" med sådant snack för att sälja produkter. Typ "Ja, du har ju väääldigt torrt hår, så du skulle ju verkligen behöva det här". Har för mig att frisörer får typ 50 % av deras intäkter från försäljning av hårprodukter.

Men vissa försöker ju aldrig ens sälja prdukter efteråt, de klagar bara och sen är det hejdå :)
    Också mår man skit och har inte fått håret som man ville.
Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?