Inlägg från: Machapuchare |Visa alla inlägg
  • Machapuchare

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Men varför ta det som kritik när frisören säger att håret är torrt, tunt eller slitet?

• Machapuchare
    Anonym (irriterad) skrev 2012-10-04 11:31:58 följande:
    När jag går till frissan är det för att klippa håret. Inte för att sitta och få höra kritik. Ändå är det alltid samma sak. Frisören bara måste påpeka att mina hårtoppar är slitna, att mitt hår är torrt, att mitt hår är tunnt etc. etc. "När var du senast hos frisören?" är en ofta återkommande fråga.
    Men hur skall frisören veta vad du vill om du inte talar om det för denne? Det är ju trots allt bara en människa som arbetar med att klippa folks hår som står där, inget orakel. Om personen ifråga är bra på att klippa ditt hår så säg till denne: "Jag vill gärna fortsätta klippa mig hos dig för jag tycer att du gjort ett bra jobb men jag vill inte höra några mer kommentarer om min hårkvalité för då känner jag mig kritiserad och nedstämd".

Prata med varandra, gott folk. Oftast är det nyckeln till framgång!
  • Machapuchare
    Pallas skrev 2012-10-04 23:33:50 följande:
    Och om bilmekanikern utbrister: "men hur fan kan du låta ungarna äta popcorn i bilen" eller "herregud, jag har aldrig sett en så misskött bil", då känns det förstås väldigt konstruktivt?
    Ovidkommande frågor och kommentarer är onödigt men en frisör som frågar när man klippte sig senast är väl ungefär som om bilmekanikern frågar när man senast bytte olja eller lämnade bilen på service. Inget oförskämt och ingen kritik!
Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?