Att va överens...
Är ensam med gemensamvårdnad barn 12 år+ ett barn sen tidigare.
Idag går bb direkt till mej som mamma och pappan vill naturligvis ha halva bb. Hans förslag är att vi ska sätta in bb på ett konto varje månad och att kostnader för inköp ska göras därifrån. Men hur i hela världen ska man komma överens om den ena tycker att en pryl kan få kosta ex 800:- och den andra kan tycka att det ska räcka med vill säga 500 Jag är av den åsikten att så länge inte barnet går naken och inte lider nöd över att få det dyraste så får man nöja sig med mindre. Barnet måste också börja lära sig att man inte kan få allt som man vill och också förstå att ekonomin inte är som den va när man va två. Men hur i friden ska jag få den andra parten att förstå att jag inte kan betala mer än jag har pengar till. När jag har dragit in på allt jag kan för att få det att gå ihop och kan tycka att barnen kan få ha varisitt rum. Vissa av kostnader man har kan man tyvärr inte göra nåt åt. Har man dragit på sig lån sen tidigare och inte har att sälja bort för att minska den utgiften så vet jag inte hur jag ska lösa det.
Jag har idag inte kunnat bidra med nåt utöver mat och husrum för barnet då ekonomin varit och är jävligt tajt trots att jag har hela bb.
Då han tjänar minst 8000:- mer än mej imånaden så tycker jag att nånstans kan jag få betala den % skillnaden mindre i de utgifter som man dock måste ha med barn. Å att man heller inte kan låta barn måsta få va i alla aktiviterer som barnet önskar.
Jag blir kansig i bollen av hur vi ska lösa disskutionen varje gång det ska göras inköp. Vem ska bestämma hur mycket var och en ska betala? Ska jag måsta sätta mej i en 2:a för att kunna bistå med pengar i den utsträckning som han tycker att barnet minsann ska ha!
Naturligvis vill jag göra rätt för mej men jag kan inte sträcka mej hur långt som helst!!!