• dubbelbubbel

Vill klä mig snyggare

Jag skulle vilja klä mig snyggare. Jag har inte tid att gå på stan och leta kläder mer än rätt sällan, så jag har svårt att "hänga med". Jag har pengar men absolut inte obegränsat så jag håller mig ofta till billigare plagg, vilket ibland märks på kvaliteten (ganska ofta faktiskt). Jag försöker beställa på nätet ibland men blir ofta besviken på material och färger när kläderna kommer.

Träningskläder är det enda jag tycker är lätt att köpa snyggt. Det finns ju ett mer begränsat utbud...

Nu tänker jag mig att jag skulle lägga några tusen kr på att köpa mig några snygga plagg som jag kan ha rätt länge och som kan ge min garderob ett lyft. Om jag skulle lägga lite extra mycket pengar på några få plagg eller accessoarer som jag kunde ha ofta och kombinera med olika andra plagg på ett bra sätt, vad borde jag då satsa på att köpa? Och vilka plagg borde jag satsa på att förnya oftast.

Jag klär mig ofta i jeans eller andra ganska tighta byxor (ofta från HM eller Lindex) och försöker skaffa mig blusar, tröjor och koftor emellanåt (ofta från LaRedoute). Skor är jag rätt dålig på att köpa vintertid men sommarhalvåret blir det mycket ballerina. Jag har ett kontorsjobb samt små barn, vilket ofta känns som en svår kombination klädmässigt...

Jag vill se snygg och kvinnlig ut. Snälla ge mig några bra tips ni som kan!!

• Svar på tråden Vill klä mig snyggare
  • hernameispekka

Vad för stil har du? Rockig? Söt? 

Hur ser din kropp ut? Vilka delar vill du framhäva respektive dölja?

Ett bra tips är att ha en enkel tröja med häftiga halsband till. Tex dessa.

Massa halsband:

Gina Tricot 1

Gina Tricot 2

Gina Tricot 3

Gina Tricot 4

Forever 21 1

Forever 21 2

Forever 21 3

Forever 21 4

Forever 21 5

Forever 21 6

Forever 21 7

Forever 21 8

Forever 21 9

Forever 21 10

Forever 21 11

Forever 21 12

Forever 21 13

Forever 21 14

Forever 21 15

Forever 21 16

Forever 21 17

Forever 21 18 

• dubbelbubbel

Tack! Ja, några halsband vore förstås snyggt... och enkelt att bara dra på om jag kunde hitta några favoriter.

Jag vet nog inte vad jag har för stil, ganska neutral och ganska strikt tror jag. Men lite åt söt-hållet är det väl. Skulle kanske vilja se lite tuffare ut. Jag är ganska kort och normalbyggd åt det smalare hållet, axellångt hår. Kanske borde tala om att jag är runt 30 också

Är nöjd med rumpan och magen men gillar inte låren riktigt

• hernameispekka
    dubbelbubbel skrev 2012-10-03 18:06:25 följande:
    Tack! Ja, några halsband vore förstås snyggt... och enkelt att bara dra på om jag kunde hitta några favoriter.

Jag vet nog inte vad jag har för stil, ganska neutral och ganska strikt tror jag. Men lite åt söt-hållet är det väl. Skulle kanske vilja se lite tuffare ut. Jag är ganska kort och normalbyggd åt det smalare hållet, axellångt hår. Kanske borde tala om att jag är runt 30 också

Är nöjd med rumpan och magen men gillar inte låren riktigt
    Pennkjol!! Perfekt för att framhäva rumpan och om den är hög i midjan famhäver du även en smal midja! 
  • dubbelbubbel
    hernameispekka skrev 2012-10-03 18:16:46 följande:
    Pennkjol!! Perfekt för att framhäva rumpan och om den är hög i midjan famhäver du även en smal midja! 
    Ja! det är klart att bara grejen att det är en kjol piffar till det väldigt mycket! Jag googlade lite. Känns som att jag ska börja med att köpa en mörkgrå eller svart pennkjol så går den att kombinera med olika färger och allt från linnen till kavaj.

Pennkjol och halsband på inköpslistan Skrattande

Hur höga stövletter borde jag ha om jag har en pennkjol som slutar vid knät? Eller borde jag ha nåt annat på fötterna? Snart kallt nu tänkte jag.
  • hernameispekka
    dubbelbubbel skrev 2012-10-03 21:51:22 följande:
    Ja! det är klart att bara grejen att det är en kjol piffar till det väldigt mycket! Jag googlade lite. Känns som att jag ska börja med att köpa en mörkgrå eller svart pennkjol så går den att kombinera med olika färger och allt från linnen till kavaj.

Pennkjol och halsband på inköpslistan Skrattande

Hur höga stövletter borde jag ha om jag har en pennkjol som slutar vid knät? Eller borde jag ha nåt annat på fötterna? Snart kallt nu tänkte jag.
    Jag har svart. Det funkar till allt. Enkel t-shirt och tjocka strumpbyxor och stor kofta blir mer vardags. Och tunna strumpbyxor och en blus gör det lite finare.

Jag har ankelboots. Själv använder jag aldrig byxor så jag har dubbla strumpbyxor ibland när det blir kallt.

• dubbelbubbel
    hernameispekka skrev 2012-10-03 22:08:35 följande:
    Jag har svart. Det funkar till allt. Enkel t-shirt och tjocka strumpbyxor och stor kofta blir mer vardags. Och tunna strumpbyxor och en blus gör det lite finare.

Jag har ankelboots. Själv använder jag aldrig byxor så jag har dubbla strumpbyxor ibland när det blir kallt.

Tack snälla du! Jag hoppas på lite shopping på lördag
  • hernameispekka
    dubbelbubbel skrev 2012-10-03 22:22:36 följande:
    Tack snälla du! Jag hoppas på lite shopping på lördag
    Varsågod!

Det gör du rätt i! Visa gärna sen, skulle vara kul att se! 
  • MajaLarsson

Hej!

Jag kapar din tråd TS, hoppas det är okej? Tyckte det var onödigt att starta en ny tråd med samma tema

Jag behöver en stylist!
    Jag har mailat tidningar och bloggare men får inget gensvar alls och tvivlar på att de stora kedjorna tillhandahåller den tjänst jag söker? Dessutom vill jag gärna kunna handla i olika affärer, och om man får hjälp i en affär känns det som att jag måste handla en hel del just där.
    Min mamma är 50+ och får fantastisk hjälp i en liten butik i stan där vi bor, men den affären riktar sig just till de som är i mammas ålder, jag är 27.

Jag har gått ner 15 kilo i år och har några kilon kvar innan jag är klar
    Det är alltså dags att börja inhandla nya kläder men jag har tappat mig själv lite på vägen känner jag...

Ofta går jag i helsvart, och oversize. Åt rockhållet. Jag söker en stil som är lite mer chic, klassisk men ändå har en lite ungdomlig och trendig tvist. Enkelt va?
    Stort fan av klumpiga skor btw

Jag gillar varken mina armar eller ben men jobbar på att kunna visa mer och mer av min kropp
    Är päronformad men upplever både armar och ben som stora. Har korta ben, och de känns jämnstora hela vägen pga ganska stora vader.
    Jag är 162 cm lång och väger i dagsläget 57 kilo.

Detta har jag klickat hem idag:
    http://www.hm.com/se/product/03205?article=03205-A&variant=036
    http://www.hm.com/se/product/03461?article=03461-A&variant=036
    http://www.hm.com/se/product/01244?article=01244-A&variant=037
    http://www.hm.com/se/product/03870?article=03870-E&variant=000
    http://www.hm.com/se/product/02809?article=02809-C&variant=036

Hur kan man bygga vidare?

• hernameispekka
    MajaLarsson skrev 2012-10-08 11:24:13 följande:
    Hej!

Jag kapar din tråd TS, hoppas det är okej? Tyckte det var onödigt att starta en ny tråd med samma tema

Jag behöver en stylist!
    Jag har mailat tidningar och bloggare men får inget gensvar alls och tvivlar på att de stora kedjorna tillhandahåller den tjänst jag söker? Dessutom vill jag gärna kunna handla i olika affärer, och om man får hjälp i en affär känns det som att jag måste handla en hel del just där.
    Min mamma är 50+ och får fantastisk hjälp i en liten butik i stan där vi bor, men den affären riktar sig just till de som är i mammas ålder, jag är 27.

Jag har gått ner 15 kilo i år och har några kilon kvar innan jag är klar
    Det är alltså dags att börja inhandla nya kläder men jag har tappat mig själv lite på vägen känner jag...

Ofta går jag i helsvart, och oversize. Åt rockhållet. Jag söker en stil som är lite mer chic, klassisk men ändå har en lite ungdomlig och trendig tvist. Enkelt va?
    Stort fan av klumpiga skor btw

Jag gillar varken mina armar eller ben men jobbar på att kunna visa mer och mer av min kropp
    Är päronformad men upplever både armar och ben som stora. Har korta ben, och de känns jämnstora hela vägen pga ganska stora vader.
    Jag är 162 cm lång och väger i dagsläget 57 kilo.

Detta har jag klickat hem idag:
    www.hm.com/se/product/03205?article=03205-A&v...
    www.hm.com/se/product/03461?article=03461-A&v...
    www.hm.com/se/product/01244?article=01244-A&v...
    www.hm.com/se/product/03870?article=03870-E&v...
    www.hm.com/se/product/02809?article=02809-C&v...

Hur kan man bygga vidare?

Snyggt. Som jag gav som förslag ovan, HALSBAND! Då kan man variera mycket utan att behöva lägga för mycket pengar på sakerna.

Andra lite slumpmässiga, coola plagg!

Överdel
    Lindex 

Lindex

Lindex

Lindex

Lindex

Kappahl

Kappahl

Bonprix

Bonprix

Bonprix