• Ijaah

Hemmaföräldrar i Gävle?

Finns det några fler hemmaföräldrar i Gävle förutom jag?
    (inte föräldralediga utan de som valt bort förskola och istället har sin lilla älskling hemma hos sig) 

Är hemma med min 18 månaders grabb och vill komma i kontakt med fler hemmaföräldrar i närheten :)

• Svar på tråden Hemmaföräldrar i Gävle?
  • Valandur

Är du med i gruppen hemmaföräldrars nätverk på Facebook? Om inte, gör en efterlysning där.

• Ijaah
    Valandur skrev 2012-11-13 21:06:08 följande:
    Är du med i gruppen hemmaföräldrars nätverk på Facebook? Om inte, gör en efterlysning där.
    Japp är med där och har gjort efterlysningar på alla facebook grupper för föräldrar men verkar vara den enda :P Hehe :)
  • Ijaah
    Bambusa skrev 2012-11-22 20:09:23 följande:
    jag är hemma med min dotter som blir 4år nästa månad..
    Åh! Underbart ! :) Min grabb avgudar att leka med äldre barn :) 

Vart i Gävle bor ni? :) 
  • Bambusa

och min dotter gillar yngre barn, haha.. vi bor utanför gävle då, i Skutskär.. men åker till bibblan i gävle, och ja vi gör de mesta i gävle..

• Ijaah
    Bambusa skrev 2012-12-02 23:43:35 följande:
    och min dotter gillar yngre barn, haha.. vi bor utanför gävle då, i Skutskär.. men åker till bibblan i gävle, och ja vi gör de mesta i gävle..
    åh! ska vi ta och ses någon dag kanske? :) vore väldigt trevligt att ha kontakt med fler hemmaföräldrar :)
  • Bambusa
    Ijaah skrev 2012-12-12 23:15:27 följande:
    åh! ska vi ta och ses någon dag kanske? :) vore väldigt trevligt att ha kontakt med fler hemmaföräldrar :)

ja, absolut.. känner ingen som är hemma med sina barn, och de är svårt å hinna träffa dom som har barnen på dagis..  bibblan ?  eller har du nå förslag?
  • Ijaah
    Bambusa skrev 2012-12-15 13:57:18 följande:

ja, absolut.. känner ingen som är hemma med sina barn, och de är svårt å hinna träffa dom som har barnen på dagis..  bibblan ?  eller har du nå förslag?
    Åh! Jag har missat det här! Måste logga in oftare :( Bibblan kan vara svårt då mitt vilddjur gillar att härja mycket ;) Bästa vore utomhus eller hemma hos någon av oss isåfall =)
  • Ijaah
    Hemmaföräldern skrev 2013-01-02 22:54:45 följande:
    Den här gruppen har över 400 medlemmar, men alla finns förstås inte i Gävle: www.facebook.com/groups/10112139876 4/
    Är medlem där :) Finns inte en enda i gävle förutom jag :( haha
  • Bambusa

okej, ja de funkar bra de med.. just nu har vi influensa eller nå i huset.. men sen när vi är friska :) 

• Ijaah
    Bambusa skrev 2013-02-08 17:15:49 följande:
    okej, ja de funkar bra de med.. just nu har vi influensa eller nå i huset.. men sen när vi är friska :) 
    Bara att du hör av dig när ni är friska så får vi boka in nåt :)
  • Bambusa

febern försvann lika snabbt som de kom.. skummt, men hela helgen har hon vart feberfri och inga andra tecken på sjukdom..  imorgon har hon kyrkis, men på onsdag tänkte vi åka till gävle å gå på knattebio, och sen mata änder.. ses då? bion slutar ca 12.20 sen tar de olika lång tid å kissa å få på alla utekläder (vi är fryslortar)

• Ijaah
    Bambusa skrev 2013-02-10 22:05:22 följande:
    febern försvann lika snabbt som de kom.. skummt, men hela helgen har hon vart feberfri och inga andra tecken på sjukdom..  imorgon h
    ar hon kyrkis, men på onsdag tänkte vi åka till gävle å gå på knattebio, och sen mata änder.. ses då? bion slutar ca 12.201 sen tar de olika lång tid å kissa å få på alla utekläder (vi är fryslortar)
    Vad skönt att hon blev frisk fort! :)
    Fasiken att jag inte går in här oftare och tittar! Missar hela tiden när du har skrivit :(
    Grabben ska vara hos sin pappa nu i helgen men under nästa vecka någon dag kanske fungerar? :) 
  • Bambusa

ingen fara...  okej, jo nästa vecka funkar de med.. torsdagen ska vi dock iväg hela familjen och bada om allt går som planerat..

• Lily of the Valley
    Bambusa skrev 2012-11-22 20:09:23 följande:
    jag är hemma med min dotter som blir 4år nästa månad..
    Hejsan! Kommer du ihåg mig? Vi träffades här på FL när vi väntade barn. Jag har också en dotter på 4 år :) Och dessutom en son på 2 år, dvs fullt upp.

Vi träffas gärna någon dag ifall du/ni har tid och lust! Vi bor i Valbo men det är inga problem att ta sig till Gävle eller Skutskär :)
  • Lily of the Valley
    Ijaah skrev 2012-10-02 11:14:35 följande:
    Finns det några fler hemmaföräldrar i Gävle förutom jag?
    (inte föräldralediga utan de som valt bort förskola och istället har sin lilla älskling hemma hos sig) 

Är hemma med min 18 månaders grabb och vill komma i kontakt med fler hemmaföräldrar i närheten :)
    Hejsan! Nu var det ju ett tag sen du skrev, men jag har en son i samma ålder :) Han är född maj 2011. Jag har dessutom en dotter född april 2009. Vi träffas gärna!
  • Bambusa
    Lily of the Valley skrev 2013-06-15 23:28:52 följande:
    Hejsan! Kommer du ihåg mig? Vi träffades här på FL när vi väntade barn. Jag har också en dotter på 4 år :) Och dessutom en son på 2 år, dvs fullt upp.

Vi träffas gärna någon dag ifall du/ni har tid och lust! Vi bor i Valbo men det är inga problem att ta sig till Gävle eller Skutskär :)

hej hej! jo, de kommer ja ihåg :) vi ses gärna nån dag.. brukar cykla in till gävle ibland med vid fint väder..
Svar på tråden Hemmaföräldrar i Gävle?