Inlägg från: Trebarnsmamman |Visa alla inlägg
  • Trebarnsmamman

Blir tokig på dotterns shoppande

Det började med att dottern strax före hon skulle fylla 18 fick en summa pengar från försäkringsbolaget pga att hon har en ADHD diagnos.
    Jag vet ju att pengarna fullkomligt rinner mellan fingrarna hennes och ville hålla undan pengarna tills den dan hon flyttar hemifrån, men det gick inte enligt försäkringsblaget.
    Pengarna skulle in på ett konto med hennes namn och när hon fyllde 18 hade hon all rätt att få veta att de existerade.
    Tog en diskussion med henne strax innan hon fyllde 18 och vi var överens att de skulle sparas till hon flyttar hemifrån.
    Nu shoppar hon som aldrig förr, teknikprylar mm mm.
    Hon har ingen inkomst för att hon slutade skolan  för några veckor sedan. Ska börja på någon undomsgrupp på arbetsförmedlingen förhoppningsvis snart.
    Jag har ju förståelse för hennes sätt att vara men man blir så frustrerad när hon inte ser värdet i pengar.
    Jag har disskuterat detta med henne massor av gånger.
    Snart blir jag så less så då får hon betala sina mediciner själv om hon ändå tänker shoppa upp sina pengar .
    Sedan Juni månad har hon köpt grejer för ca 35 000 kr.
    Jag blir tokig, jag vet ju att hon kommer att behöva pengarna när hon flyttar hemifrån någongång. VAD SKA JAG GÖRA?? Är jag dum om hon får börja betala medicinen själv?

• Svar på tråden Blir tokig på dotterns shoppande
  • Trebarnsmamman

Tog upp diskussionen igår och då sa hon att hon skulle göra det men det känns inte så bra att låta henne göra det, det blir mitt samvete som blir lidande.

Svar på tråden Blir tokig på dotterns shoppande