Inlägg från: Sofie89Gbg |Visa alla inlägg
  • Sofie89Gbg

iPAD på förskolan!!!!!!!nej tack!!!!!

Jag är faktiskt (trots att jag är pedagog) också emot ipad på förskolan. De flesta barn får idag tillräckligt med teknik hemma i form av tv, ipad, dator, spel på föräldrarnas iphone osv. Jag tycker att föräldrarna ska få vara med och bestämma hur mycket teknik barnen ska använda i sin vardag.

Det finns fantastiskt pedagogiska spel att använda sig utav, men det är sällan pedagogen hinner sitta med och upptäcka dem tillsammans med barnen, utan oftast blir det en "barnvakt" medan pedagogen gör något annat/är med andra barn. Jag vikarierade till och med på en förskola där en pojke fick sitta själv i en timme med en ipad för att han var överaktiv. 

Det finns utbildade pedagoger på förskolan för att aktivera barnen, bistå med omsorg, trygghet och möjligheter till lärande. Barn i åldrarna 1-6 år har enligt min mening inget behov av att använda en ipad på förskolan.

I min blogg under Kategorin: Barn / Förskola / Uppfostran skriver jag mer om sådant här: http://enkvinnasdagbok.blogspot.se/ 

Svar på tråden iPAD på förskolan!!!!!!!nej tack!!!!!