iPAD på förskolan!!!!!!!nej tack!!!!!
Har inte läst vad alla andra har skrivit nu men själv tycker jag inte det är något negativt om det används på rätt sätt. På vår förskola där mina barn går har de en Ipad som barnen får testa pedagogiska spel på nån gång ibland, oftast tar de fram den på eftermiddagn när de är lite färre barn och så får alla spela en liten liten stund var. Inte varje dag eller speciellt ofta, det är mer för att barnen ska få testa på. Och som sagt används den på rätt sätt tycker iallafall jag att det bara är bra. På vår förskola är de ute nästan hela tiden, inne enbart för mat. Ute mellan frukost och lunch (då har de pedagogisk verksamhet, går till skogen osv), ute mellan lunch och mellanmål på gården och efter mellis så får barnen själva välja om de vill vara inne eller ute.
Förstår inte varför en del är så emot Ipads i förskolan. Ni måste ju ha dåliga förskolor om de inte kan använda dom på rätt sätt. Självklart är det ingen barnpass så förskollärarna kan göra annat. På vår förskola sitter pedagogerna med bredvid och pratar om det dom spelar och frågar saker osv, alltså ett sätt att lära sig med ett modernt hjälpmedel. Så ser jag på det.