Inlägg från: BeanBag |Visa alla inlägg
  • BeanBag

iPAD på förskolan!!!!!!!nej tack!!!!!

titti81 skrev 2012-10-23 15:29:18 följande:
    JAg sa inte att allt användande är av ondo egentligen. 
    Jag tänker att många föräldrar och pedagoger skapar behov hos våra barn. Vad kan man göra på en padda eller data som du inte kan lära dina barn utan modern teknik?  
    Mina barn får inte kolla på tv hur som helst jag har alltid koll på vad de ser.
    Behov av tv finns inte och det har jag inte sagt. Det är en skön avkoppling ibland. Även för oss vuxna här hemma.
    JAg jobbar som pedagog själv och ser så mycket barn som inte vet hur man leker pga de bara fått saker matat via tv och data. 
    Förskolor ska vara fri från dessa monotona/en persons sysselsättningar som jag tycker att det är.

Du är nog inte insatt i hur en padda kan användas i förskolans arbete om du anser att det är en monoton, en persons sysselsättning! Den är ett fantastiskt verktyg som inte ersätter någon annan verksamhet, den är bara ett mycket bra komplement.
  • BeanBag
    schangol skrev 2012-10-30 20:55:49 följande:

just det, KAN användas var det. 
    så du utgår ifrån att alla förskolor INTE jobbar så? Om nu personalen på förskolan tycker att det är en bra ide att barnen sitter själv med en iPad hela dagarna så har dom nog problem med hela verksamheten så där gör knappast en iPad varken till eller från men på en normal förskola som jobbar efter läroplanen med ett strukturerat arbetssätt så används en iPad som ett pedagogiskt verktyg och ett komplement till resten av verksamheten.
  • BeanBag
    schangol skrev 2012-10-31 15:31:33 följande:

Om det händer på min förslola händer det säkerligen på andra också.
    Inte på majoriteten av förskolorna.
    Det är väl bättre att du pratar med personalen och hör vad de har för syfte med iPaden och be att få se dokumentation runt hur de har arbetat med den. Är inte det tillfredsställande så kan du ju prata med förskolechefen och ifrågasätta arbetssättet. Hjälper garanterat bättre än att bara sitta och vara sur på nätet
  • BeanBag
    schangol skrev 2012-11-01 08:02:12 följande:

Jag har redan tagit tag i min "issue" så det behöver du inte oroa dig för.däremot är jag trött på folk här på fl som sitter och nedvärderar andras åsikter och inte själva kan ta till sig att "jag tycker si och du så" utan att uttrycka att de är så trötta på andras åsikter och tankar,då kanske de sjlva inte ska sitta på nätet.
    Men en åsikt kan man ju alltid ändra om man får veta mer om varför en sak är som den är istället för att bara anta saker.
  • BeanBag

Sen frågar du ju i TS vad vi andra tycker och då måste vi ju skriva om vad vi anser och vår upplevelse av fenomenet, eller hur?

Svar på tråden iPAD på förskolan!!!!!!!nej tack!!!!!