• TWH

Prednisolon och/eller trombyl efter upprepade missfall efter IVF??

Hej! Jag har också haftupprepade missfall, 9 st, ätit både prednisolon och trombyl, utskrivet av svensk läkare. Tyvärr har det inte hjälpt mig men många andra. Jag har genomgåtttvå utredningar i sverige där de tittat på immunförsvaret men inte hittat ngt. Jag fick då tips om att leta utomlands och nu har jag fått konstaterat, via lab i usa, att jag har för höga nivåer av nk celler vilket förmodligen orsakat mina missfall. Aggressivt immunförsvar. Har du påbörjat missfallsutredning?

• TWH
    Veo skrev 2012-10-24 19:04:47 följande:
    Hej! Nio missfall, usch vad fruktansvärt! Jag tror verkligen att jag är i en liknande situation, dvs att jag också har aggressivt immunförsvar. Vi har inte fått göra någon utredning. Vi gör vår behandling på Huddinge sjukhus i Sthlm, de säger att eftersom mina missfall varit så tidiga så räknas de inte som missfall utan som biokemiska graviditeter, och då gör de ingen utredning. Vi tycker att det låter konstigt så när vi träffar vår läkare nästnästa vecka så ska vi ställa massa frågor igen och försöka få prednisolon utskrivet. Det är verkligen en tröstlös process detta.. Hur gick du till väga för att göra tester utomlands? Måste man åka till USA? Dum fråga kanske, men jag har inte hört talas om det tidigare.

Alla graviditeter som har konstaterats med plus efter bim räknas som missfall så ni har 100 procent rätt till utredning. Byt läkare annars! Jag tog kontakt med en omtalad läkare som har en klinik i Aten. Han har jobbat i usa massor av år och har direktkontakt med Franklin university lab där de kollar blodprover. Jag tog proverna i Aten och läkaren skickade dem m fedex till usa för analys. Jag har sett att det går att skicka från sverige också. Man kan också testa detta i London på en klinik. Det är enklare än vad det låter😃
Svar på tråden Prednisolon och/eller trombyl efter upprepade missfall efter IVF??