Inlägg från: FridaLeja |Visa alla inlägg
  • FridaLeja

Mammor i Trollhättan

Jag är från Trollhättan men bor nu i Uddevalla sen i Januari. Har en dotter på 6 månader och sysselsätter mig gärna med att träffa andra med bebisar. Får jag fråga hur gamla ni är?

• FridaLeja

Okey. Jag är 25. Jag ska på öppna förskolan imorn för första gången. Så ska bli spännande och se om det är nåt för oss.

• FridaLeja

Ja, det blir i Uddevalla denna gången. En vän från vargön kommer också. Nån annan som vart på nåt sånt eller babysim eller liknande?

• FridaLeja

Öppna förskolan var väldigt roligt. Kul att prata med lite vuxna med barn och roligt att se hur intresserad Leja var av andra barn. Sång stunden var hennes favorit. Kommer gå igen, helt klart!

• FridaLeja

Dem flesta som var där va mellan 5-8 månader. Va öppet för 0-1 år just då. Man märker att dem märker av att barn är barn:)

• FridaLeja

ÖF här i Uddevalla funkar så att man får komma och gå som man vill men vill du va med på vissa specifika saker så finns det ett klockslag för de. I måndags såg de tex ut så här. 13-14 valfri aktivitet, 14-14:30 fika och 14:30-14:45 sångstund.

• FridaLeja

Du skulle nog inte va ensam om att "ragga" upp lite vuxna att prata med. Inte värre än det du gör här;) framför allt så är det kul för barnen att träffa andra och aktiveras lite.

• FridaLeja

Blev det nåt promenad idag? Leja är magsjuka så fullt upp och torka här hemma.

• FridaLeja

Men va trevligt:) magsjuka är ingen höjdare. Men hon är pigg i övrigt förutom att hon bajsar löst och spyr om hon äter. Hoppas på att hon är bättre imorn! Trevlig helg på er!

• FridaLeja

Marsvinen är borta men nu är hon tok Förskyld istället. Så nu vill vi bli friska, är trött på att sitta inne. Så får nog vänta några dagar innan jag kan ialla fall.

• FridaLeja

Hahaha! Ser nu att det står marsvinen och inte magsjukan, Hahaha! Så det kan bli när man skriver på mobilen:)

Svar på tråden Mammor i Trollhättan