Inlägg från: MBrohlin |Visa alla inlägg
  • MBrohlin

Mammor i Trollhättan

Tjo! Jag har en son på 4 månader och är mammaledig med honom. Det börjar kännas lite ensamt och undrar om det är någon mer som känner detsamma?:) Någon som vill ta en promenad, fika lite eller låta våra barn sitta och glo på varandra ett tag? /M

• Svar på tråden Mammor i Trollhättan
  • MBrohlin

Åh, bara 2 månader! (Saknar redan när min lille va liten på riktigt haha) Hur funkar de 2 tillsammans då?:)
    Nä, visste inte ens att de hade sånt där. Jag bor dessutom närmre stan och mannen min har bilen till jobbet:/

• MBrohlin

Härligt! Har fått för mig att det antingen är super eller jättejobbigt. Blir ju en omställning för den äldsta :)
    Får kolla lite om öppna förskolor då kanske...

• MBrohlin

Åh va roligt!
    Jag är härifrån men flyttade och bodde på annan ort i typ 3 år, så nu när jag är tillbaka finns absolut inte alla vänner kvar och har inga nära vänner som har barn. Även om man absolut vill och kan umgås med de som inte har barn hade det vart superskönt att känna fler som är i samma situation och kan förstå ens tankar och känslor :)

• MBrohlin

Haha nä precis, man trodde lite grann att allt skulle bli "som vanligt" när man flyttade tillbaka men av någon anledning har folk kunnat med att fortsätta sina liv ;)

Ah jag är mest medlem här för att läsa alla underhållande trådar, så är väll inte direkt så aktiv här heller...

Jag bor nästan i stan, säg mellan polishuset och Shell/7eleven. Barnvagnspromenad låter toppen! Hur har du det om dagarna? Har du lyckats få några rutiner osv?:)

• MBrohlin

Förstår det...vid typ 2,5 månader började vi få till dagarna. Så han äter på ungefär samma tider varje dag och sover hela nätterna. Det enda vi inte fått till än är sömnen på dagen, den är totalt olik från dag till dag :p Men ja, vagnen är ju underbar skön att sova i för vår kille också!

• MBrohlin

Alla barn är ju sjukt olika så jag ska inte säga att ni får vänta på att få till rutinerna men risken är väll stor att det tar ett tag till tyvärr. Vet att de små ofta äter bättre och mer på nätterna men vet inte hur länge som är "normalt" att det sitter i. Vi hade helvete i början med kolik och allt som hör till och sen efter ett tag så vände allt, magen blev bättre och bättre och han bestämde sig för att sova hela nätterna helt plötsligt.

Man kan ju försöka hålla dem vakna mer på dagen så att de ska bli tröttare när natten kommer, men jag har inte riktigt haft hjärta att väcka han när han sover så gott:p

Jo vi går på Maria Alberts också, har ni Kerstin ni med?:p

• MBrohlin

Men va skönt! Får man inte sova så orkar man ju knappt ta hand om den lille på dagen. Hoppas det fortsätter så bra för er nu!

Ja herregud, hans kolik är typ det värsta jag vart med om. Man blir så himla maktlös, vad man än gör så skriker han... Finns ju de som har koliken i 6 månader så jag är jäkligt glad att hans gick över fortare än så!

Skönt att ni kom på att det va mjölkallergi och att det ändå inte va värre än så

Svar på tråden Mammor i Trollhättan