Andra som står i startgroparna för ÄD?
Här är en
Kommer du göra här i sverige eller utomlands??
Här är en
Kommer du göra här i sverige eller utomlands??
Jag tittar på Tjekien och där tar de hänsyn till hur kvinnan ser ut
Donatorn är anonym och jag/vi föredrar det.
Den ena kliniken har väntetid och koster 4500 eur och den andra kan vi köra med en gång och priset är 4900 eur.
Jag tycker det är så svårt att välja..
Är med i Riga tråden och läser där och de har fått fina resultat
Finland har jag också hört gott om, men det är dyrare och klinikerna verkar göra på samma sätt. Fast ett ställe i Helsingfors pratar läkaren svenska
Hur går det för er, har ni bestämt var ni ska göra äd??
Jag var inne på ava i riga och tittade på priset och de ligger på 6450 eur :-O
Jag hittade inte något resultat som jag förstod heller..
Vi åker iväg på en liten minisemester snart och sedan ska vi bestämma oss, så att vi kommer igång. Vi vill få tillbaka äggen i Januari
Skönt, jag ska skicka iväg lite mail och se vad man får för medeciner under själva behandlingen. Du kanske också kan bidra med inf.
Men man vet väl om innan om man får ersättningför ÄD?? jag har ju gjort mina 3 ivf och får inte..
Okej!
Det sjuka är att jag har inte så dålig äggreserv hade AMH 1,5.
Men min kropp slutade att stimuleras under de 2 sista ivf försöken och gav bara 4 blåsor/ggn. Den första avbröts och den andra körde vi på för de såg fler blåsor på ultraljudet, men 3 visade sig vara cystor
Fick ut ett ägg som inte tog sig.
Jag läste nyss i en annan tråd att efter 3 dagar så går mannens celler in i ägget och om de är dåliga så blir det inget mer, embryot dör.
Varför testar inte läkarna mer mannens fetilitet??
Det tas ju alltid för givet att det är kvinnans ägg det är fel på..
Nja kan inte påstå att vi har fått 100% hjälp på någon av klinikerna vi varit på..
Men självklart vet jag att det ligger i början på forskning. Men nu är det så att Sverige ligger efter många länder..
Dustpuppy Det var ju ditt inlägg som jag måste missuppfattat lite då inne på Unica tråden
Försäkringskassan ersätter inte äggdonation med anonym donator, samt att detta gäller sedan april i år. Anledningen till detta är att behandling med anonym donator strider mot svensk lagstiftning. Enligt svensk lag har barnet rätt att få veta sitt ursprung vid 18 års ålder. Ingen förändring har skett förutom att man nu bestämt sig att följa den lagstiftning som finns på området."
Tjeckien är anonymt enligt deras lag..
Så vad ska man göra nu, ta ett dyrare land och hoppas på ersättning eller skita i det..?
Men det är ju detta med att uppfylla kraven. Jag har ju gjort mina 3 landstings försök och trodde då att jag får betala själv. Men nu om det finns en chans att få tillbaka pengarna så vill man ju inte missa dem pga anonym donator. Och skillnaden är väntetid och en massa pengar. 75000 kr i stället för 4500 eur..
Jag satt och fyllde i information till reprofit och de frågar sådant som jag aldrig har hört talas om. Prov som jag et inte har gjort osv.
Då går ju tankarna till drömmen om ett eget biologiskt barn igen och om man skulle prova IVF där för 1950 eur..
Men samtidigt så tror jag inte att det hjälper då mina ägg inte vill befruktas och dela sig..