Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

Jag vill ha en trea, men inte maken.

Ni får väl fundera på vad som är viktigast, att hålla ihop familjen eller skaffa ett till barn. 
    Vill ni absolut ha ett till barn så får ni göra slut och hitta en annan.
    Annars kan man ju fundera på vad det är som gör att man måste ha ett till barn? Och vad är det som säger att det där tomrummet inte kommer tillbaka?

• Winterfell
    jen82 skrev 2012-11-19 17:52:51 följande:
    Tror inte att min man hade tyckt det var bättre att splittra familjen och att jag sen fick hitta en annan man som önskar barn. Mannen hade väl isf också hittat en ny och då är det kanske extra barn på köpet, eller så har hon inga barn sen tidigare och vill ha egna.

Så.....det är nog inte bara jag som ska tänka en extra gång utan även maken. Sen skulle jag aldrig tvinga honom att skaffa ett barn till. Men det är ju bra om man i vart fall kan diskutera saken.
    Ja, prata är ju en förutsättning i ett förhållande. Men du kan ju inte anta att han inte skulle hitta någon som är nöjd med att vara barnlös. Det gjorde jag, min sambo är nöjd med att bara ha mina barn och aldrig få några i framtiden och jag känner många både män och kvinnor som inte vill ha barn, så ovanliga är de inte. 
Svar på tråden Jag vill ha en trea, men inte maken.