När min pojke hade mask första gången blev jag helt hysterisk!!!! Visste ju inte så mycket då! Han var då dessutom ganska liten (drygt 1 år) och kunde inte riktigt tala om vad som var fel. Han blev jättegnällig på kvällen när jag lagt honom, tacka för det, maskarna trivdes ju kanon därinne i blöjvärmen! Tror jag upptäckte det när jag skulle ta tempen på honom. Hursomhaver, efter det har han haft det flera ggr, vissa angrips tydligen lättare, ingen annan i familjen har blivit smittad en endaste gång! Sista gången han hade det var han 6år och då var han så van att han tom sa till -"det kliar mamma, det är nog mask" Jag la honom över mina knän och pillade bort dom synliga maskarna som sitter alldeles vid analöppningen, med topz! Its a dirty job, but someone has to do it!! Vi var oxå extremt noga med handhygien, kortklippta naglar, rena handdukar o badlakan. Inte lika hysteriska med renbäddningen. Tycker att vermox är det bästa, men masken försvinner av sig själv tillslut som läkaren på bvc uttryckte sig! Går grabben på dagis så måste du säga till personalen, allför många skäms och det resulterar ju i att det sprids lättare. Jag hade min pojke hemma från dagis bara en dag, vid varje tillfälle! Lycka till