• goji

Sova hela natten

Hej,

jag har en son som är 3 månader, flaskmatas med ersättning. Han får mat när han är hungrig, ca. var tredje timme, ibland var fjärde timme, ibland varannan timme. På natten vill han äta en till två gånger.

Han äter allt ifrån 120-180 ml per gång.

Nu till mina funderingar. Har läst/hört om att vissa får sina bebisar att sova hela natten (eller i vart fall minska på nattmatningarna) genom att "tanka bebisen full" på kvällen. Vad betyder detta? Matar man bebisen trots att den inte visar hunger?

Är det någon som har bebis som inte vill äta på natten? Har du/ni haft någon strategi för detta eller har bebisen helt plötsligt bara slutat att vakna på natten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-24 11:48
    Eller ska man ge mer ersättning under hela dagen, alltså inte bara på kvällen?

• Svar på tråden Sova hela natten
  • goji

Emmyl: Ja, det går egentligen smidigt med nattmatningarna, han somnar (oftast) om bra efter matningen. Tror att jag mest ser det som ett "problem" för att flera i min föräldragrupp berättat att deras bebisar sover hela nätter, typ mellan 20.00 - 07.00...och då ammas de! Ersättning brukar man ju hävda ska ge längre mättnadskänsla. Ska väl erkänna att jag blivit lite provocerad av deras pro-amningssnack...och så sover ju dessutom deras bebisar hela nätter!! 

89december: Hur har det blivit de fasta tiderna? Har ni kört så fr¨n början eller har det bara blivit så? Min son är som sagt var lite mer oförutsägbar. 

Svar på tråden Sova hela natten