Ang glidmedel...
Vanligt glidmedel som man köper tex på apoteket (heter "K" något..)-är det spermiedödande?
Vanligt glidmedel som man köper tex på apoteket (heter "K" något..)-är det spermiedödande?
Om det är Klick du menar, så nej, det är inte spermiedödande. Däremot snackas det ju nu om att vanliga glidmedel kan skada spermierna, så nu har det tagits fram ett "spermievänligt" glidmedel, Pre-seed. Personligen tror jag dock inte att det är någon fara att använda vanligt glidmedel, så länge bägge är normalt fertila. Fast det är ju bara min personliga åsikt =)
Hmmmm-om man inte är det då så är kanske pre-seed bäst.....
Var köper jag det?
Har för mig att jag sett det här på sidan innan-kanske på "storkhjälp" men jag kommer inte in på deras sida....
Aima: Jag kommer inte heller ihåg vart jag sett det =). Prövat söka på Eniro?? Då borde man ju hitta det
Handla du på apoteket om du vill... för jag tror inte du behöver oroa dig. Pre-Seed kostar dessutom tusen gånger mer än vanligt glidmedel.
Vi använde Klick (apotekets) när jag blev gravid... och vi har försökt i åratal utan något glidmedel alls, utan att det blev något litet knytt... Det var bara typ sista halvåret som vi använt Klick... så jag tror inte alls på all skräckpropaganda om att 'alla andra glidmedel försämrar chanserna - bara Pre-Seed förbättrar'.
Lycka till!