• Svinto

Ang glidmedel...

Vanligt glidmedel som man köper tex på apoteket (heter "K" något..)-är det spermiedödande?

• Svar på tråden Ang glidmedel...
  • Wisteria

Om det är Klick du menar, så nej, det är inte spermiedödande. Däremot snackas det ju nu om att vanliga glidmedel kan skada spermierna, så nu har det tagits fram ett "spermievänligt" glidmedel, Pre-seed. Personligen tror jag dock inte att det är någon fara att använda vanligt glidmedel, så länge bägge är normalt fertila. Fast det är ju bara min personliga åsikt =)

• Svinto

Hmmmm-om man inte är det då så är kanske pre-seed bäst.....
    Var köper jag det?
    Har för mig att jag sett det här på sidan innan-kanske på "storkhjälp" men jag kommer inte in på deras sida....

• Wisteria

Aima: Jag kommer inte heller ihåg vart jag sett det =). Prövat söka på Eniro?? Då borde man ju hitta det

• Feline

Handla du på apoteket om du vill... för jag tror inte du behöver oroa dig. Pre-Seed kostar dessutom tusen gånger mer än vanligt glidmedel.

Vi använde Klick (apotekets) när jag blev gravid... och vi har försökt i åratal utan något glidmedel alls, utan att det blev något litet knytt... Det var bara typ sista halvåret som vi använt Klick... så jag tror inte alls på all skräckpropaganda om att 'alla andra glidmedel försämrar chanserna - bara Pre-Seed förbättrar'.

Lycka till!

• Pamela2840
    Am Pamela, jag har försökt bli gravid i mer än 9 år, och jag kunde aldrig uppnå graviditet vid 35 års ålder och var väldigt deprimerad och frustrerad. Jag gjorde alla sorters saker för att bli gravid, men jag fick ingen nytta av att jag hade några celler som har frusit och blockerat min livmoderhals som oroligt att ha prekreativt tillstånd och Tubal Blocks. Jag gick om att leva mitt liv, resa , att lära mig, njuta, älska, att aldrig förstå min fruktbarhet minskade, var alltid säker på att jag kunde få barn på alla åldrar någon tanke jag aldrig kan få ett barn på egen hand, lyckligtvis en vän ledde mig till Dr Prince idialu som hjälper mig med fertilitetskräkt tillägg som jag tar och efter att ha använt produkten i 1 månad och 1 vecka förvånansvärt blev jag gravid och nu är jag en mor till två, jag har en pojke och en tjej, och de är min glädje. Om du befinner dig i samma situation och du behöver hjälp kan du maila: (princeidialu@outlook.com)

pamela
Svar på tråden Ang glidmedel...