Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Vill helamma men sonen blir arg vid bröstet! Så ledsen!

Min tjej gjorde likadant vid varje amning inför natten, när hon va ca 3,5 månader. Så fort hon släppte bröstet o började skrika erbjöd jag henne det andra bröstet. Jag kunde byta bröst 3-5 gånger per amning! Sen gick det över.

• Bittersweet2012
    Leja skrev 2012-09-24 22:38:27 följande:
    Har faktiskt provat allt detta och kan säga att det rinner till bättre. Otroligt vad visualisering kan göra! Dock är de fortfarande lite fäktande och oro men inte alls som innan. Så jag antar att det är den omtalade fasen som jag får ta mig igenom, men att det har blivit lite bättre känns ändå skönt. Problemet är ju att det inte går att göra detta om man är iväg...

TS, jag glömde att skriva att jag fick tips om att dricka extra mycket vätska när jag hade det problemet med dottern. Sköterskan som jag pratade med sa att det va lättare att amma när brösten va helt fulla av mjölken o barnet blev inte lika irriterad. Drick några koppar te med mjölk om dagen, tar ett glas saft/juice/vatten/mjölk ca en timme innan amningen o drick nåt under själva amningen o efter.
Svar på tråden Vill helamma men sonen blir arg vid bröstet! Så ledsen!