Någon som är en fena på LCHF som vill hjälpa till och lära en eller kanske flera nybörjare vad som gäller?
Är det någon mer som nyss startat LCHF resan så kan vi väl följas åt och för hoppningsvis så kan vi få någon erfaren LCHF:are som kan hjälpa oss på traven när det behövs!?
Jag har nu kört LCHF i snart 3 veckor. Endast 1,3 kg har försvunnit och det va första veckan, sen zip zero nada :(
Skulle behöva hjäl och förstå om jag äter rätt eller fel!!
Jag har fått till mig att jag ska äta till jag blir mätt, en handflata proteiner till varje mål (morgon, lucnch och middag) och inte produkter som är över 5 g kolhydrater/100 g. Inte hålla på och räkna etc och låta det bli en bantning utan bara må bra..
Vad tror ni om dessa dagar? tre exepel ur veckan:
Morgon: 2,5 dl turk.yog + 0,5 dl grädde
Lunch: korvstroganoff (över 68g kötthalt och grädde) och sallad
Middag: Kålpudding (gjord på keso, köttfärs och grädde) och extra vitkål och gräddsås.
Morgon: 1 pkt stekt bacon, äggröra (på 3 ägg och lite grädde)
Lunch: Fisksoppa (lunch på restaurang.
Middag: Köttfärssås (gjord på krossade tomater och grädde) och blomkålsris + sallad
Frukost: 1 kokt ägg, 1 avocado och 2 babybell ostar
Lunch: Kycklingfile med broccoligratäng.
Middag: 2 st hamburgare (ca 90 g/st) i salladsblad, med hamb.dressing, ost och colesolow till.
Förra veckan åt jag 2 plommon då jag blev så himla snurrig på eftermiddagen.
Annars är det en eller möjligen två dagar/veckan som vi kan köra lite ost/finncrips som lite kvällsmys. Kanske det blir 4-5 st finncrisp då.
Inget annat fusk har förekommit, så vad säger ni??