Inlägg från: Mimmi85 |Visa alla inlägg
  • Mimmi85

Hur lång tid kan det behövas för ett barn att avvänjas vid amning på natten?

Börjar jobba om 1,5 månad å min dotter vaknar ofta på natten för att ammas. Ibland är det för att hon är hungrigibland snuttar hon mest. Jag vet att hon antagligen vaknar mycket för att hon befinner sig i seperationsfasen. Det känns som att hon har vaknat ofta på nätterna sen ca 6 månaders ålder. Om det inte är utvecklingssprång så är det tänder, förkylning eller separationsfasen som gjort att hon vaknar ofta. När jag pratat med andra mammor i mammagruppen verkar deras barn också vakna ofta. Ja har tidigare tänkt att jag bara ska låta henne få bröstet när hon vaknar och bara vänta ut denn jobbiga fas. Men jag börjar jobba om 1,5 månad å känner att det kanske är dax att börja avvänja henne vid amningen i alla fall nattetid. Hur lång tid n har det tagit för er? Jag känner även att det skulle vara trevligt att kunna gå på krogen å lämna över allt ansvar till pappan över natten. Han har lagt henne några gånger när jag varit borta å då har hon tgit lite välling. Är jag hemma dricker hon max 2 klunkar välling sen vägrar hon. Är jag jätte dum som vägrar henne bröstet mitt under seperationsfasen? Någon som nattammat fast man börjat jobba igen?

Svar på tråden Hur lång tid kan det behövas för ett barn att avvänjas vid amning på natten?