Vad anser ni är bästa sättet?
Vi har ännu inte fått vår bebis, den är bara ett knytte i magen, så jag vet ju ännu inte hur det blir med amning men jag ville ändå kolla vad ni andra har för förslag.
Min sambo kommer vara pappaledig två dagar i veckan från att barnet föds (plus 10 dagar i sträck till en början).
Troligtvis kommer jag, om det går, jobba lite extra någon av de dagarna sambon är föräldraledig. Givetvis när det gått en liten tid och vi känner att vi kommit in lite i vardagen igen.
Både jag och min sambo tycker det är väldigt viktigt att han får vara med så mycket som möjligt i början av barnets liv och det är därför vi valt att göra så att han är föräldraledig två dagar i veckan.
Hur skulle ni lösa det med amning i vår situation? Jag vill kunna amma barnet så mycket som möjligt, men även ha en plan för att jag ska kunna jobba något pass ibland och min sambo ska kunna ha kvalitetstid med barnet då. Jag kan tänka mig att det annars är lätt att känna sig "utanför" som pappa och jag vill undvika det så gott det går.
Så hur gör man på bästa sätt så man kan amma den mesta tiden, men att pappan ska kunna ta hand om barnet någon dag ibland utan att mjölken minskar? Och hur rekommenderar ni att pappan matar barnet?