Inlägg från: iffis |Visa alla inlägg
  • iffis

fri amning?

Vi har fri ammat vilket har stört folk men det sket jag bankt i, nu har jag hört från några i föräldrar gruppen att vårat bvc säger ca var 3:e timma och här har jag ammat iban 3 ggr i timman :D. Angående sömn så har jag liggammat och samsovit då jag i utmattning somnat under amningen, vi sket i att rapa (första barnen kunde inte rapa) så vi somnade båda två. Jag ska inte sticka under stolen att det tar på krafterna att aldrig komma i djupsömn och vakna upp mot 8ggr per natt gör att man är lite som en zombi.

Barn nr 1 åt hela natten och nästan hela dagen i 7 mån, barn nummer 3 började sova över nattmålen vid 3 mån men åt ite när som dagtid.  

• iffis

Jag somnade av ren utmattning om jag ska vara helt ärlig, ibland vaknade jag av att hon börjat äta igen efter nån timma. Dom har sovit i allt från spjälsäng med borttagen sida jämte vår säng och även sovandes i vår säng, efter några månader är man rätt van att ligga blixt stilla.

• iffis

Jag har haft en nattlampa, spöket från ikea som låg i sängen och när det skulle ammas så klämde jag till på den så kunde jag se. Jag gjorde en bröstoperation för nått år sedan och vid nått tillfälle så började hon suga på bröstet men på sidan vilket tack vare känselbrist inte märktes förens dagen efter då jag såg ett rejält sugmärke :D

Svar på tråden fri amning?