• Leilon

Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?

Utgå ifrån att du bara äter smörgås till frukost och något att dricka till. :)

Min sambo kan sätta i sig en halv limpa medans jag bara äter 2.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?
  • Thaleya1

Vad är det för slags mackor?
    Om det är limpa så kanske jag blir mätt snabbare än om det är hårdbröd tex.

• sagoskog

En, har försökt att äta fler men det går verkligen inte. Är ö.h.t inte så förtjust i bröd. Mina barn kan dock äta 5 per person:-O

• Queenie70

2 hårda mackor, men då blir jag lite för mätt. 1,5 räcker för mig. Pratar vi Limpa kan jag nog bara äta en halv innan det står mig upp i halsen.

• Vickan I

Haha jag kan lätt sätta i mig en halv limpa också. Om det är färsk skogaholms med herrgårdsost på. Inte för att jag är hungrig, då räcker det med typ tre mackor, utan för att det är gott.

• Vickan I

Men så ääälskar jag bröd. Skulle lätt leva på det om det inte var för att barnen måste ha bättre mat än så !

• MrsKnapa

Tycker inte om bröd så 1.. Men mina barn 8resp 6 år, kan lätt dela på en limpa ð??³

• hannis

Beror på vad det är för bröd. Jag brukar köpa grovt osötat rågbröd och då räcker de med 2 st. Äter jag vitt bröd kan jag äta 3-4 st innan jag blir mätt.

Vad menas med limpa?

• Thaleya1
    Vickan I skrev 2012-09-18 13:48:23 följande:
    Haha jag kan lätt sätta i mig en halv limpa också. Om det är färsk skogaholms med herrgårdsost på. Inte för att jag är hungrig, då räcker det med typ tre mackor, utan för att det är gott.
    Samma här, men så är det med alla måltider för mig (farligt!)
    Jag äter först för att jag är hungrig och sen när jag är mätt, så äter jag för att det är gott. Sen när jag är så proppmätt så att jag inte kan trycka ner mer, så slutar jag. Eller så väntar jag ett tag till tills jag kan trycka i mig lite mer.

Oftast lagar jag inte så mycket mat att det räcker så långt dock :D Det blir min räddning, för jag har nästan inte självkontroll när det gäller god mat. Och i ärlighetens namn, varför skulle jag någonsin äta äcklig mat? man lagar ju det man gillar.

• Vickan I

Haha jag funderade också precis på om jag skulle gå och rosta lite mackor till lunch. Det om ngt bröd kan jag äta massor av. Bara vitt fluff som inte mättar, men gott :)

Svar på tråden Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?