Inlägg från: Anonym (ledssen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledssen)

Min ängel är borta

nu ligger hon där i sin grav min älskade vackra lilla vita kanin

• Anonym (ledssen)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-10-01 00:04:13 följande:
    Jag beklagar din oerhörda sorg!
    Förstår om det inte tröstar att höra saker dina vänner säger,
    men minns att de kanske inte riktigt vet hur de ska göra.
    Det är inte lätt att trösta någon som befinner sig i sorg, eftersom det inte går att trösta.
    Vill rekommendera ett forum som hjälpt mig mycket:
    www.vimil.se
    kanske inte hjälper dig, men ibland är det skönt att finna en
    vän i sorgen..

STOR kram från mig!
    lägg inte in några länkar tack

• Anonym (ledssen)
    hernameispekka skrev 2012-10-02 01:46:05 följande:
    Jag har aldrig känt RIKTIG sorg. Så jag ska inte komma med några tips eller liknande.

Men vet du vad? Det är okej att skrika. Det är okej att gråta. Det är okej att känna. Det är okej att skratta! Du får känna! Men du får också låta bli. Du kommer klara det här, men du får låta det gå sin gång.

Ville bara visa att jag bryr mig och skänker styrkande tankar till dig och era barn. {#emotions_dlg.flower} 
    tack för dom värmande orden
  • Anonym (ledssen)
    Anonym skrev 2012-10-04 03:03:13 följande:
    Vad dog hon av? :(
    (har bara läst första inlägget i princip, förlåt)

Jag tror du skulle kunna må bra av nån slags grupp-terapi, möta andra som har förlorat sin älskade partner.
    läs resten så ser du vad jag skrivit mer om henne
    men vi vet inte vad hon dog av. har fortfarande inte fått slutrapporten av obduktionen. men jag TROR att hennes hjärta bara stannade  
  • Anonym (ledssen)

tack för alla värmande ord och styrkekramar, dom värmer och stärker mig när längtan efter min älskade är som värst. det som jag saknar mest just nu är att inte kunna krama henne eller att kyssa henne. inte för att hon gillade att kyssa mig, (rökare) när jag smakade rök, men hon älskade att gosa i badet.........

• Anonym (ledssen)

nu har det gått över två månader sedan min ängel gick bort. saknaden är enorm, jag vet inte hur jag ska orka fortsätta utan henne. det som drivit mig att ta ett steg i taget framåt har varit mina underbara döttrar, men jag vet inte om det är tillräcklig motivation i längden. känner att saknaden äter upp mig sakta men säkert, sitter och tänker på allt vi gjorde och sa, minns allt tok och dom fåtal bråk vi hade. satt och grät till hennes favoritmusik vilket är illa eftersom hon var hårdrockare i själ och hjärta, och det är ju ingen musik som är känslosam på det sättet. men tårarna kommer när man minst anar det.

• Anonym (ledssen)

tre månader och det är fortfarande ekande tomt, inte bara i lägenheten utan i min hjärna. sitter och läser roliga historier på Fb, följer meekatt´s bravader, skrattar och försöker komma på VARFÖR jag skrattar. det är tungt och segt att ens göra det som måste göras....... leva. har försökt att komma på hur man gör men förgäves. orkar inte så mycket mer nu. hoppas julen blir bra för barnen. hoppas att saker och ting förändras för dom. hoppas, hoppas, hoppas. hoppet gör henne inte levande igen
    saknar henne så fruktansvärt att det enda som finns är en förlamande sorg i hjärtat. utåt ser jag glad ut men inuti är jag lika död som hon

• Anonym (ledssen)
    Freja03 skrev 2012-11-07 09:01:19 följande:
    Har precis last alla inlagg. Jag har sjalv inte tappat nagon sa nara men kom ihag vad andra har skrivit i traden, det  varsta tar ett ar. Att du fortfarande inte mar bra efter 3 manader ar helt ok. Har du pratat med nagon professionell an? Hur mar dottrarna?  
    tjejerna tar det ganska hårt fortfarande. dom gör som dom brukar, leker och stojar men tar sig tid till att sörja på deras vis, den älsta gråter en liten skvätt innan leken tar över, den yngsta blir sur och arg för att mamma inte är där. men inget är en längre tid och leken vinner över sorgen
  • Anonym (ledssen)

för första gången på 10 år har jag blivit firad på fars dag utan min älskade
    det var så tungt och deprimerande. satt bara och tänkte på henne.. vilket förbannat tråkigt slut på det här året.......
    inget att se fram emot
    bara att bita ihop och fortsätta ta ett steg i taget. hoppas det funkar den här gången. har blivit stillastående ett tag nu. inte bra 

• Anonym (ledssen)
    Anonym skrev 2012-11-12 01:26:48 följande:
    Här satt jag och tänkte starta en tråd om hjärtesorg precis.
    Hur jag ska kunna orka leva och gå vidare när jag har förlorat
    min stora kärlek vid min sida i livet, vardagen.
    Och så hittar jag din tråd och förstår att jag helt enkelt måste skärpa till mig.
    Min kärlek lever & fungerar.

Jag är ledsen. Ledsen för dig.
    Jag hoppas du finner ro & lycka.
    finns inget annat att göra än att försöka fungera normalt igen. (hur nu det är möjligt)
  • Anonym (ledssen)
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2012-11-12 01:26:34 följande:
    Hej,

Du verkar en otroligt känslosam man och kärleksfull till din ängel och dina barn. Önskar att alla män var som du som beskriver sin kvinna på så vackert sätt. Jag tappade tår och jag vill önska dig alla lycka med dina barn. Hon finns säkert på ett ställe där hon ser er och räddar er. Jag tror på att våra döda finns där för oss när livet är tungt. Så länge du tänker på henne betyder att hon finns hos dig men kan inte se varandra längre.
    Var rädd om dig och styrkekramar. 
    jag levde för henne och mina barn. gick genom en depression och återfick socialfobi vilket resulterade i att jag inte gick utanför dörren på 4 månader. efter den tortyren av mitt egna psyke så sa jag till mig själv att aldrig mer..... efter fem år av konstant jobb för att komma tillbaka så händer det här och jag står nästan på ruta ett igen
    ville bara dö för att göra henne sällskap där uppe. men jag har mina underbara tjejer och för dom måste jag kämpa... får inte tappa greppet igen

• Anonym (ledssen)

tack alla ni som varit inne och läst och skrivit i tråden
    NI har varit ett underbart stöd och en hjälp för mig under dom här månaderna
    ska hålla tråden uppdaterad. tack för att ni finns och läser det här 

• Anonym (ledssen)

när man kommer underfund med att man sopat sina känslor under mattan och står och hoppar på knölen som blir, blir man bara ledsen och förtvivlad över sitt eget beteende.
    nu har min ängel varit borta i tre månader och saknaden är enorm.
    kommit på mig själv med att fokusera på andra för att slippa tänka på mig själv, överlevnads instinkt eller? 
    vet vare sig in eller ut just nu
    går varje dag (nästan) till graven och kollar att det brinner ett ljus. det har det gjort sen urnsättningen. har ljuset slocknat tänder jag ett nytt, har alltid ett med mig när jag går
    har kommit på att jag stått stilla i mitt arbete med den sociala fobin och depressionen. det är ju inte det första man tänker på att ta tag i direkt, måste jobba på det för att om någonsin bli frisk igen.

• Anonym (ledssen)
    Freja03 skrev 2013-01-21 07:13:13 följande:
    Hur gar det? Hoppas du borjat ma lite battre.
    läget känns lite bättre för varje dag som går nu. ibland bättre ibland sämre men generellt så går det uppåt
    Anonym (itsnotthesame) skrev 2013-01-22 01:36:40 följande:
    Det kan ta ett tag för dig att smälta det hela som hänt, det kan kännas som minnet av din ängel bleknar för fort, Det kan uppstå en slags skuld i dig själv bara för det med,  Men jag lovar dig när du och ditt inre fått lite tid kommer minnena att återkomma och det blir kanske inte så lätt att hantera. Men dom kommer tillbaka. Ibland stänger kroppen/psyket av för överlevnad, när saker är för tunt att bära.. som vid sorgen efter en älskad.

Säg ifrån till dom människor som berättar om det dom mist, du behöver inte ens förklara för dom.
    "Det är inte samma sak"  - är kanske något du tänker när dom berättar om sånt. Och nej det är inte samma sak. Inte riktigt.  

Jag vill inte göra dig ledsen TS, men om du inte vet vad du ska säga till dom där personerna, förklara lite översiktligt att "nej det är inte samma sak för mig, att du inte orkar lyssna på det dom säger, för det är inte alls samma sorg du känner..." eller något liknande.
    Minnet bleknar inte för fort, det känns bara lite jobbigt att alla ska "bry sig" så förbannat mycket. hatar att älta hennes död och omständigheterna kring den. om man kunde gå i ide tills sorgen mattats av och känslorna för henne svalnat. men samtidigt vill jag inte glömma henne och dom glada stunder vi haft. just nu är mina drömmar uppfyllda av saknad och sorg.

• Anonym (ledssen)

15 år sedan jag träffade min underbara, söta, snälla, omtänksamma, kärleksfulla, vackra, sexiga lilla ängel.
    Livet går vidare utan dig och det känns fördjävligt. 
    vi skulle ju gifta oss och leva resten av våra liv tillsammans
    skulle skydda dig mot alla faror som fanns där ute,
    men detta kunde jag inte skydda dig mot, detta osynliga monster som varje gång det visade sitt fula tryne dödade en liten del av dig varje gång och lämnade ett slagfält av döda hjärnceller efter sig, det monstret kunde jag inte skydda dig mot.
    pratar med dig varje dag, säger att jag älskar dig, inne i min hjärna svara du som bara du kan, : jaja jag vet, älskar dig med.
    så många minnen och glädje ämnen du lämnat efter dig min älskade, så många känslor och kärleksförklaringar. saknar dig...... det är så tomt i mitt hjärta.

• Anonym (ledssen)
    LindaEfraim skrev 2013-03-05 06:49:11 följande:
    Beklagar verkligen vad som hänt din sambo och vad du tvingas genomlida. De säger att det första året är värst men det stämmer inte. Det blir tyngre ju längre tiden går. För man inser att för varje dag som går blir en dag längre ifrån sen när man träffades sist.
    Du har era gemensamma skatter, en del av dig och henne hos dig. Era barn. Gör det bästa för dom.

Här kommer lite länkar.
    www.randigahuset.se
    www.vimil.se
    så länge sedan man hörde hennes röst IRL, tyngden or svår att bära, undrar om den släpper eller om man får dras med den alltid.
    tack för länkarna, ska kolla upp dom närmare sedan. 
  • Anonym (ledssen)

den här sommaren har inte varit kul hittills. saknaden efter min älskade har mattats lite men är fortfarande stark

Du skulle ju vara med mig här och leka med barnen, vi skulle gått på grönan o skansen. men framför allt.... vi skulle ju gifta oss nu i sommar kom vi ju överens om.
    att du inte orkade med dina kramper och otaliga anfall kunde vi ju inte ha räknat med.
    snart har jag mina två semester veckor, varav den ena veckan med barnen och den andra veckan hos min vän.

saknar dig du lilla vita kanin. nu hoppar du runt på oändliga gröna fält och mumsar gräs.
    den vackra rosen lever vidare i mitt hjärta, du kommer  aldrig att dö i mitt minne. ditt hjärta är mitt och mitt hjärta är ditt. men du kunde väl ha lämnat halva mitt hjärta kvar hos mig.
    du är med mig i mina drömmar och i mitt liv för evigt 

• Anonym (ledssen)

Ett år senare........... tårarna hotar att komma, tomt och kallt i bröstet, saknaden sliter i mig och sorgen biter sina sylvassa tänder genom både ben och märg, vill att min lilla vita kanin kommer tillbaka till mig, men det är ju helt hopplöst, hon är där uppe och tittar ner på mig med orolig blick.
    Saknar dig min ängel 

• Anonym (ledssen)

början på det andra året utan min älskade har faktiskt börjat bra. träffade en underbar kvinna som jag nu försöker komma underfund med. tjejerna gillar henne och hon gillar dom, så det ser ju ljust ut, hon har tre egna barn som av diverse orsaker inte bor med henne, har träffat två av dom och den äldsta dottern har funnit sin plats i mitt hjärta. så det ljusnar för mig och mina barn. tack för alla som hjälpt mig ta mig igenom det här året. det finns hopp för mänskligheten när okända människor ställer upp för varandra. det bottenlösa hål jag tidigare befunnit mig i var inte så bottenlöst som jag trodde. det räckte med att rätt människor slängde ner stenar som sakta fyllde ut utrymmet under mig. älskar er alla och hoppas att ni finner den tröst som jag funnit i den här gemenskapen.

Från botten av mitt hjärta TACK

• Anonym (ledssen)

Nu är det snart tre år sedan min ängel gick bort Sorgen och saknaden minskar lite för varje månad som går. Men den vill inte släppa helt.
    Även om det har hänt väldigt mycket positiva saker i mitt liv efter hennes död så kommer det stunder då jag inte vill göra annat än att kura ihop mig på sängen och bara försvinna, bara gå upp i rök och inte synas eller höras. Men tankarna på barnen och min nuvarande älskade gör att det är  omöjligt att begrava mig under täcket.

Åter igen säger jag tack till er alla underbara, stöttande okända människor. Ni har gjort den här resan mer uthärdlig

Med varma kärleksfyllda hälsningar från mig

Svar på tråden Min ängel är borta