Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Min ängel är borta

Anonym (ledssen) skrev 2012-09-18 09:33:53 följande:
    det värsta med en del är att dom tar upp sina husdjur, jag har förlorat två hundar och sju katter utan att jämställa det med en anhörigs död

De som förlorat husdjur och drar till med det i din sorg har uppenbarligen aldrig förlorat en nära anhörig.

Jag beklagar innerligt att din älskade inte finns hos dig och er längre. Det finns ingenting som någon annan kan säga som gör det lättare på något sätt.
    Det du kan göra är att vara tydlig med hur du mår, du FÅR gråta för ingenting; du har genomgått något av det svåraste som man kan råka ut för.

Det här är ingen tröst, för inga ord hjälper egentligen i din tomhet, men tänk på att du har en del av henne kvar i döttrarna och att det första året är överdjävligast. Med tiden kommer det komma dagar när det inte längre känns som om du ska kvävas av sorg och det kommer komma en dag när inte allt kretsar kring att hon inte finns. Och ta hjälp utifrån, de låter dig tala i din sorg utan att dra upp någon korkad anekdot.

Styrka till dig!

• lightfish
    Anonym (ledssen) skrev 2012-09-18 09:37:23 följande:
    just nu har jag så mycket skuldkänslor för hennes död
    För att du fortfarande finns?
  • lightfish

Då kan jag säga att du med väldigt stor säkerhet inte hade kunnat förhindra det. Det är skitjobbigt när dom tankarna dyker upp men nej, inget du gjort hade kunnat förhindra det.

• lightfish

Skit i det där störda inlägget!! Tänker på dig och hoppas att di har barnen hos dig, tror du behöver dom!

Svar på tråden Min ängel är borta