Unga förälder i Umeå
Hej, 22 år med en dotter på 6,5 månad :)
Hej, 22 år med en dotter på 6,5 månad :)
Ja :)
Den 12 mars, din lilla då? :)
Då fick du samma dag som vi åkte hem från bb ;p
Jo bor i lägenhet 15 min bort från centrum med buss med sambo och 2 katter :)
6 mil bort är inte så långt, vad heter det där du bor? :)
Aha, Maja föddes 18.26 och vi kom upp på bb vid 12-1 på natten någon gång, hade en stor blödning efter för livmodern och jag var för trött efter en lång förlossning så den orkade inte dra ihop sig ;/ varför fick han inte stanna? Min sambo stannade alla dagar vi var där :o
Coolt, är ursprungligen från Robertsfors ;p
Fick värkar 8 på morgonen på söndagen och hon är född 18.26 på.måndagen, var ett väldigt jobbigt dygn ;p
Aha då förstår jag, vi hade kattvakt så :) fick stanna ganska länge för lillan hade gulsot, slapp dock solas :)
Haha ja verkligen! Släkten bor kvar där men flyttade in till umeå för 2 år sedan :)
Tur det löste sig :)
Var "tvungen" ta eda efter över ett dygn med värkar så jag fick vila lite men den gjorde så krystvärkarna började för tidigt och lillan hade fastnat bakom en kant, så förlossning på ca 36 timmar varav 7 krystvärkar och öppen 10 cm i 3 timmar.. Nog det jobbigaste jag gjort men helt klart värt att göra om det 15 gånger för min lilla :)
Men usch! Tur hon fick ks till slut iaf!
Hon är inne i seperationsfasen och en annan fas så nu kan hon inte sova själv, bara jag som får ta henne, mardrömmar på nätterna osv ;/ och hon har fått en liten tand nere men inte fram utan lite längre in, men börjar komna lite överallt då hon kliar och de syns rätt väl igenom :)
Din lilla då? :D
Jo hon sover med mig också, men brukar lägga ner henne i sin säng om vi är vakna längre än henne :)
Åh mys! Ammar du? Isf gör det inte jätte ont med tänder?
Maja tar sig upp på knäna och kan flytta benen men inte armarna så hon slänger sig fram och trycker med tårna så hon tar sig framåt iaf ;p bakåt med :)
Oj, tidig tjej :)
Maja satt själv vid 4 månader så hon var rätt tidig på det :)
Ajjj, längtar inte tills hon får tänderna ;/
Jo ammar, hon hatar ersättning så det går inte få i henne, välling går om man gör lite och hon får hålla flaskan själv :) och då äter hon gröt och ibland nå "matigt", potatis och rödspätta är en favorit ;)
Jo det är det verkligen, längtar tills hon tar sig fram obehindrat, dock tog hon ett riktigt krypsteg igår innan benen gled isär :D
Nä, var någon annan.som inte skrivit mer än ts ;p
Så :)