Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Vanligt o amma så tätt?

baby87 skrev 2012-09-16 22:28:07 följande:
    Åhh så skönt o höra ,,nu känner jag mig lugn o slipper ersättningen som han inte ens vill ha,, de bara jag som e orolig o tror mjölken räcker inte  fast han ammar så ofta .Men förstår inte hur hinner dom pruducera så snabbt mjölk ? Trodde man måste vänta nån timme
    Så fort trycket i mjölkgångarna minskar går det en signal till hjärnan om att ny mjölk behöver bildas. Dvs så fort han börjar suga så börjar ny mjölk bildas. Det är därför det aldrig kan bli helt tomt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    baby87 skrev 2012-09-16 22:37:59 följande:
    Oke tack  då vet man de,, tänkte ju helamma till 6månader innan man börjar med smakisar ..Kom på en fråga till När jag pumpar hur kan de komma så lite mjölk då?
    Pumpen är inte lika effektiv som barnet och sen får man oftast inte samma hormonpåslag med en pump som med ett barn. Vi älskar ju inte pumpen på samma sätt som barnet. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Vanligt o amma så tätt?