Inlägg från: baby87 |Visa alla inlägg
  • baby87

Vanligt o amma så tätt?

Har en son som snart  fyra månader som ja helammar .Han sover max 20minuter åt gången (min första son va också så) sen ammar han ibland båda brösten ibland bara en o så kräks han lite då också Nu e jag lite orolig för BM har sagt de inte verkar normalt att han sover så lite o han kanske e mer hungrig o skulle börja med flaska ,,men han verkar ju inte mer hungrig varken skriker vid brösten eller utan  ,,han e väldig glad o pratsam alltid så jag tror verkligen inte han e mer hungrig SÅ nu till mina frågor Finns de alltid bröstmjölk oavsett hur ofta barnet suger o ammar? ÄR det vanrligt me barn som ammar så som min? Min mamma berättade jag var likadan åt lite men ofta o min son e likadan lite men ofta Han går också upp 500g på 2veckor så han går upp jätte bra ..SÅ finsn de fler bebisar som min? 

(¯`v´¯)Älskar Mina Pojkar (¯`v´¯)
  • Svar på tråden Vanligt o amma så tätt?
  • baby87
    Giraff skrev 2012-09-16 22:12:45 följande:
    Tycker det låter normalt. 

Det här kanske är ett jättedumt tips och nåt som du redan gör, men har du testat att amma ena bröstet och sen ta en liten paus (tex byta blöja ) och sen erbjuda andra bröstet. Då kanske han står sig lite längre, utan att han blir så full i magen att han kräks. 

Vår minsta ammade jag också stup i kvarten  - när jag började köra "en tutte - blöjbyte - nästa tutte" blev det mycket mer stabiliserat.  
    Åhh skönt o höra att det verkar normalt ,,jag ibland vet inte heller BVC bättre ..Så brukar jag också göra ibland 
  • baby87
    luloli skrev 2012-09-16 22:16:23 följande:
    Så länge han ökar i vikt och växer efter sin egen kurva behöver du inte va orolig.
    Ju mer du ammar desto mer mjölk producerar du, mjölkproduktionen anpassar sig efter efterfrågan.
    Jo det sägs så ,,men innan när han kom va börsten fulla men nu e dom inte fulla han ammar ju ofta så dom hinner inte riktigt bli fulla kanske,,men oroar mig endå o tror snarare de minskar för han äter lite men ofta ,,dom hinner inte "vila" o pruducera mjölk?
  • baby87
    Natulcien skrev 2012-09-16 22:22:31 följande:
    Fast ju oftare han äter, desto mer produceras ju. Det är tillgång och efterfrågan som styr mjölkproduktionen. Och brösten känns ju ofta "mjukare" och mindre fulla när produktionen har stabiliserat sig.
    Åhh så skönt o höra ,,nu känner jag mig lugn o slipper ersättningen som han inte ens vill ha,, de bara jag som e orolig o tror mjölken räcker inte  fast han ammar så ofta .Men förstår inte hur hinner dom pruducera så snabbt mjölk ? Trodde man måste vänta nån timme
  • baby87
    Dr Mupp skrev 2012-09-16 22:34:12 följande:
    Så fort trycket i mjölkgångarna minskar går det en signal till hjärnan om att ny mjölk behöver bildas. Dvs så fort han börjar suga så börjar ny mjölk bildas. Det är därför det aldrig kan bli helt tomt. 
    Oke tack  då vet man de,, tänkte ju helamma till 6månader innan man börjar med smakisar ..Kom på en fråga till När jag pumpar hur kan de komma så lite mjölk då?
Svar på tråden Vanligt o amma så tätt?