Input?
Jag har ett spörsmål jag skulle vilja ha lite input på. Jag är en ensamstående pappa med en 5-årig kille. Jag träffade för ett år sedan en helt fantastisk tjej,som jag blev blixtförälskad i. Och känslorna var motsvarade! Vi har nu varit tillsammans i ett år som sagt,och allt borde vara bara toppen. Men... Vi har ju pratat om att flytta ihop givetvis,och det är där problemen börjar hopa sig. Min flickvän har tre barn sedan tidigare varav två är tvillingar. Ålderskillnaden mellan tvillingarna och deras stora syskon är två år. Med andra ord konkurrenssituationen ganska krävande. Dom bor i en annan stad än mig och min son,och pratet från börja har hela tiden varit att min son och jag ska flytta isf,pga att det skulle vara lättare för oss helt enkelt. Min flickvän har tre barn,och deras pappa inom 5 min. Min sons mamma bor i en tredje stad,därför borde det inte finnas ngt som håller oss kvar i våran stad,förutom vanor,vänner,släkt etc. Mina tankar är överallt. Jag älskar verkligen den här kvinnan,men är orolig för steget. Hon har tre barn,som alla är i mina ögon ganska krävande. Hur ska jag och min son få plats i hennes liv? Det känns lite som att vi ska komma in och anpassa oss efter dom,eftersom dom är fler. Jag är rädd att min son ska bli åsidosatt pga att de tre andra barnen tar all uppmärksamhet. Och om vi skulle separera? Då är jag fast i en annan stad,eller alternativet att flytta till staden där min sons mamma bor. Min son är skriven hos mig,och går på förskola i min stad. Om vi flyttar kommer min sons mamma garanterat kriga om att han lika gärna kan vara skriven hos henne,eftersom han ändå ska flytta. Han kommer ju få byta förskola och stad hur som helst då. Och skulle det inte funka medlen oss,så kan vi inte flytta tillbaka till min hemstad hur som helst. Det känns så vågat att rycka upp honom från kompisar och släkt. Det känns bara som att jag och min son gör en mkt större uppoffring än henne,som behöver flytta max tre gator bort ungefär. Till saken hör ju också att hon uttryckligen har sagt att om jag inte flyttar till hennes stad ,så är det slut. Punkt. Bollen ligger hos mig,tydligen. Jag vet mycket väl att jag låter som en fegis,och som att jag inte följer mitt hjärta. Så alla sådana spydiga kommentarerer undanbedes ,dom har jag redan gett mig själv. Är bara nyfiken på vad andra tycker. Är jag en megatönt,eller ansvarsfull och eftertänksam? Som sagt,mina tankar är "all over The place"...