Egypten - bra eller dålig semester?
Funderar på att åka till Egypten på semester med familjen, men har hört så mycket negativt om resmålet. Vad är era erfarenheter?
Funderar på att åka till Egypten på semester med familjen, men har hört så mycket negativt om resmålet. Vad är era erfarenheter?
Snorkling ska vara helt outstanding där, det har jag förstått. Hur är det med försäljare på stränderna? Vilket bolag har ni åkt med?
Är det badskor som gäller på alla stränder?
Älskar Egypten, bra väder fantastiskt vatten och maten är bra om man äter på lokala hak.
Kan man åka till Egypten i mars eller är det för kallt då?
Vi var på ett all inclusive hotell i Hurghada (fritidsresor) i januari 2011, och nu har vi bokat ytterligare en resa till Makadi i vinter (med Ving). Vi älskar Egypten och blir denna resa lika lyckad lär vi återkomma fler gånger. Då barnen är så små väntar vi med det kulturella några år till i detta land. vi åker helt enkelt på sol och bad semester. Vi bodde på en resort och lämnade hotellområdet vid 2 tillfällen för jätte billig och bra turistshopping, och så åkte vi in till hurghada för att åka en glasbottenbåt och se de fantastiska rev som finns i området. Folket var jätte trevliga och vänliga både på resorten och de vi träffade utanför, märkte inget av kvinnosynen. Personalen på hotellet var fantastiska med barnen och allt var rent och fint. Maten var bra och vi hade flera ala carte restaruanger att äta på förutom buffé restaurangerna. Jag rekomenderar helt klart Egypten för sol och bad semester, nåt annat har jag ännu inte erfarenhet av! Nu ser vi jätte mycket fram emot vinterns resa där vi tänkt snorkla en massa, så nu snorkel övar vi för fullt! Åk dit är mitt tips!
Jag var i Luxor i dec/jan för några år sen, det var ok varmt men inte jättevarmt. Kvällar och morgnar var rätt kyliga, men det är som allra svalast där runt nyår, mars är säkert en hel del varmare. Skulle inte åka tillbaka just pga lokalbefolkningen, tyckte det var rätt jobbigt. Enbart ute efter att vrida så mkt pengar som möjligt ur turisterna, kommenterade högljutt alla kvinnors utseende, även om man gick med en man.... Vet inte om det är annorlunda i kustbyarna, men Luxor sägs vara turist-trakasseriernas huvudstad iaf...