• Ineedanick

Vad gör ni medan ni ammar?

Hur fördriver du tiden när du ammar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-14 17:27
    Givetvis borde alternativet "sitter med telefonen" varit med! suck!
    Skyller på att jag ammade medan jag gjorde omröstningnen..Över min Iphone

Sitter ni med iphonen kan ni ta alternativet surfar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör ni medan ni ammar?
  • La Lola

Låg i sängen och stirrade in i väggen o önskade att hon skulle äta klart....
    På natten så halvsov jag.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • IdaVasterflo

När jag ammade min dotter så gjorde jag nog alla alternativen. Utom spelar på telefonen, hade ingen sådan telefon för 5½ år sedan. :) 

• Natulcien

Första tiden, när han ammades länge och ofta, så satt jag ofta med min IPad eller en bok, alternativt åt, drack eller slumrade...
    När han blev större och åt snabbare så satt jag mest och vilade och kikade på honom...

• lövet2

Jag har gjort det mesta. Ätit, sovit, lagat mat, borstat hår på storasyskon, suttit vid datorn, läst, sett på TV ...

• mikroE

Om min dotter ligger och tittar på mig så tittar jag tillbaka men oftast blundar hon eller tittar in i bröstet och då gör jag annat. Ofta blir det att leka med datorn men det kan vara läsning, äta och se på tv också. Om det är natt så sover jag eftersom vi alltid liggammar.

• Höghus

Typ allt. Kommunicerar med bebis om det är läge, annars ser på tv, läser bok (tyst för mig själv eller högt för storasyskon) , äter, surfar, pratar i tfn, sover (på natten)...

• Cecese

När jag har ammat har jag tittat på tv samtidigt, ja förutom på natten för då har jag ammat liggandes och halvsovande i sängen. Pga min stora byst så har jag haft båda händerna upptagna vid amning och inte kunnat göra något. En arm hade jag under bebisen och med den andra handen var jag tvungen att hålla undan bröstet lite så bebisen skulle kunna andas.

• Tealhawk

Det var helt olika. Allt mellan Tv-spel, telefon, bok, äta eller bara gulla med honom. Numera liggammar vi bara på kvällen så då blir det mest att man ligger och gosar.

These are not the droids you're looking for
Svar på tråden Vad gör ni medan ni ammar?