regnbågsbaby skrev 2012-11-16 22:35:59 följande:
Skevis: jag vill inte säga för mycket men brösten ömmar fortfarande sen ägglossningen/inseminationen och idag kände jag ett litet hugg ner mot livmodertappen med lite diffust obehag efteråt. Lite svid i äggstockarna ibland. Men vågar inte säga för mycket.
Skönt att det verkar gå bra för er håller tummarna för en lyckad insemination.
Ja man analyserar verkligen allt tiden innan BIM, det är svårt att inte tänka för man vill ju ändå minnas OM man faktiskt är gravid. Har läst att stickningar är ett av de säkra tidiga symptomen följt av kissnödig, trötthet och hunger.
LiveYourDreams skrev 2012-11-17 05:57:11 följande:
Skrevis: hoppas det blir en dominat follikel då :) tackar som frågar! Hade ca 6 äggblåsor mellan 11-14 mm o ungefär 16 som var 8-9mm. Skall på nytt ul på tisdag :) då borde ja kunna få en tid för äggplock med om de växer på :)
Vi verkar följas åt denna cykel
jag/vi ska oxå på vul på tisdag..haha! Problemet är ju att vi får hoppas på helt olika saker; MÅNGA MÅNGA blåsor för er och max 2 för oss annars blir det ingen inseminering. Tänk om jag telepaterar (eller vad det heter) massa ägg tankar åt er oxå får jag en fram själv
Var så orolig igår för jag hade rejäla känningar över vänster äggstock (den med största blåsan vid tidigare vul) tänk om det är 5-6 blåsor som är stor pga Pergon!?! Har tagit semester hela veckan så nu ska jag banne mig slappna av och vara ute på promenixer med vovvarna
Infiniity skrev 2012-11-17 11:46:12 följande:
Skevis - jag har inga som helst känningar alls faktiskt, men det är skönt för förra månaden gick jag och analyserade exakt allt som hände mig och dagarna släpade sig fram då men denna gång har jag lyckats hålla mig till inställningen att "lyckas det så gör det" och faktiskt inte tänkt så mycket på det och då går ju tiden snabbare :)
Hoppas du oxå kan börja den jobbiga BIM väntan snart då :)
Håller med om att det är en jobbig väntan, enda positiva är att OM det inte lyckas är man nära nästa försök.
Visst har ni kortare cykel än vi? Eftersom ni "ligger lite före"?
Tog ÄL test idag än fast jag skulle börja tisdag enligt kliniken, det var såklart negativt men det är bra att ha negativt innan positivt så man vet att man inte missat. Vi får se till veckan vad testen säger....
Syskonförsök:
Välkommen även från oss
Bor ni i den södra eller norra delen av landet?
Vart gör ni IVF:erna?