• Skevis

Rengbågsförsök?

regnbågsbaby skrev 2012-11-08 17:02:04 följande:
    Skevis: ja stress påverkar mig mycket kroppen låser sig. Tråkigt att det blev negativt :( hur fungerar pergo?

Pergon boostar bl. annat hormonerna (FSH) som säger till Äggstockarna att börja producera ägg, Pergon hjälper även Östrogenet som fixar slemhinnan i livmodern, så den blir extra tjock och fin inför ägget.
    Sedan hjälper den LH hormonet och även Progesteronet.
    Kort sagt hela produktionen hjälper den till med Glad

Den kortar ner cykeln och gör så att man tydligare känner när man har ägglossning. De flesta får ÄL dag 14 med Pergo. Man får även mindre PMS av dessa. MEN det är olika och den funkar helt motsatt för vissa.

Jag har bara märkt positiva saker med dessa Skrattande
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    MinMio skrev 2012-11-08 19:14:55 följande:

Hoppas hoppas att det finns hopp än! Annars är det bara att köra igen. Vilket sjukhus/landsting tillhör ni?

Är ju väldigt hemliga av oss och säger bara att vi tillhör Umeå IVF-klinik för våra behandlingar.
    Hoppas ni förstår Glad 
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis

Har haft världens konstigaste mens denna gång!!
    Sist var det syndaflod 5dagar och nu lite 1:a, mycket 2/3:e och nästan inget idag dag 4.
    Ska trots allt testa imorgon igen innan jag tar första Pergo tabetten, då man inte ska ta dessa om man är gravid.

DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    AnnaTr skrev 2012-11-11 19:37:38 följande:
     Vad ska Pergotime göra för dig? 

Det svar jag fått ffrån läkaren är att den ska förstärka ägglossningen, att alla hormoner ska få en extra knuff.
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis

God kväll allihopa!
    Här har man avklarat VUL idag med fint reslutat, slemhinnan strax över 6 och 1 äggblåsa på 12 och 4st på 10.
    Umeå vill ha ett till VUL på tisdag 20/11 då det var flera än den på 12 och dom vill vara säkra att dom på 10 går tillbaka och att den på 12 är dominant och fortsatt växa.

Så vi fick order att börja ÄL testa tisdag morgon iaf, så trolig insemination blir ons-fre någon gång.
    Har känt av vänster sida (12.an) direkt efter jag började med Pergon denna gång, höger sida har ju släppt nu 4 gånger på raken, så det var inte mer än rättvist att vänster skulle få en chans nu. Oftast känner man av vänster sida mer då den ligger nära ändtarmen, fick jag veta av läkaren.

Sist vänster skulle släppa visade VUL en dominant äggblåsa på vä sida och vid insemination hade HÖ släppt!?! Kroppen kan allt luras rejält.

regnbågsbaby och infiniity: Nu är det bara den roliga (?) väntan till BIM Glad vill ju se bilder på plus så man får tillbaka lite glädje, har känt mig väldig deppig efter mens denna gång. Har ni fått nån fästa-blödning eller fästa-hugg?

Werty: Hur spännande som helst detta Glad vill ju att ni ska plussa. Har ni ngra känningar?

LiveYourDreams: Hur gick det idag?  Känns det som en äggfarm?

DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    regnbågsbaby skrev 2012-11-16 22:35:59 följande:
    Skevis: jag vill inte säga för mycket men brösten ömmar fortfarande sen ägglossningen/inseminationen och idag kände jag ett litet hugg ner mot livmodertappen med lite diffust obehag efteråt. Lite svid i äggstockarna ibland. Men vågar inte säga för mycket.

Skönt att det verkar gå bra för er håller tummarna för en lyckad insemination.
    Ja man analyserar verkligen allt tiden innan BIM, det är svårt att inte tänka för man vill ju ändå minnas OM man faktiskt är gravid. Har läst att stickningar är ett av de säkra tidiga symptomen följt av kissnödig, trötthet och hunger.
    LiveYourDreams skrev 2012-11-17 05:57:11 följande:
    Skrevis: hoppas det blir en dominat follikel då :) tackar som frågar! Hade ca 6 äggblåsor mellan 11-14 mm o ungefär 16 som var 8-9mm. Skall på nytt ul på tisdag :) då borde ja kunna få en tid för äggplock med om de växer på :)
    Vi verkar följas åt denna cykel Skrattande jag/vi ska oxå på vul på tisdag..haha! Problemet är ju att vi får hoppas på helt olika saker; MÅNGA MÅNGA blåsor för er och max 2 för oss annars blir det ingen inseminering. Tänk om jag telepaterar (eller vad det heter) massa ägg tankar åt er oxå får jag en fram själv Drömmer
    Var så orolig igår för jag hade rejäla känningar över vänster äggstock (den med största blåsan vid tidigare vul) tänk om det är 5-6 blåsor som är stor pga Pergon!?! Har tagit semester hela veckan så nu ska jag banne mig slappna av och vara ute på promenixer med vovvarna Glad
    Infiniity skrev 2012-11-17 11:46:12 följande:
    Skevis - jag har inga som helst känningar alls faktiskt, men det är skönt för förra månaden gick jag och analyserade exakt allt som hände mig och dagarna släpade sig fram då men denna gång har jag lyckats hålla mig till inställningen att "lyckas det så gör det" och faktiskt inte tänkt så mycket på det och då går ju tiden snabbare :)
    Hoppas du oxå kan börja den jobbiga BIM väntan snart då :)

Håller med om att det är en jobbig väntan, enda positiva är att OM det inte lyckas är man nära nästa försök.
    Visst har ni kortare cykel än vi? Eftersom ni "ligger lite före"?
    Tog ÄL test idag än fast jag skulle börja tisdag enligt kliniken, det var såklart  negativt men det är bra att ha negativt innan positivt så man vet att man inte missat. Vi får se till veckan vad testen säger....

Syskonförsök:
    Välkommen även från oss {#emotions_dlg.flower}
    Bor ni i den södra eller norra delen av landet?
    Vart gör ni IVF:erna?
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis

.........massa ägg tankar åt er oxå får jag en fram själv

Såklart ska det stå FARM och inte FRAM Tungan ute

DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-11-18 13:44:15 följande:
    Jaa men det är på något sätt liiiite lättare den här månaden än förra :) Kanske för att förra va första försöket och man hade riktigt höga förväntningar då!? 
    Min cykel är i snitt på 26 dagar :) vad snittar ni på?

Jag ska hålla massor av tummar för er :) 

Skönt med kortare cykel , jag ligger på runt 30dagar men är det stressigt kan det bli 32-33dagar.
    Vi pratade idag om skillnaden i känslor inför första försöket och nu fjärde, det var så nytt och hoppfullt inför första och nu känns det som om allt går på rutin. Man försöker ha en positiv känsla liksom.

Om ni plussar först så följer vi efter...Skrattande deal?
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    Syskonförsök skrev 2012-11-18 19:44:06 följande:

Tack så mycket!
    Vi bor väl lite i mitten mot södra, tillhör Akademiska.
    Ni var uppe i norr om jag minns rätt när jag läste igenom tråden lite. Har det funkat bra där?
    Vi är jättenöjda med Akademiska!
    Vi är supernöjda, det enda är väl miljön där inseminationerna sker, den är lite steril/klinisk. Önskar att det var som man sett på Teve, typ som i danmark att det är en säng så det blir mysigare.
    Så himla kul att vi verkar representera nästan hela landet här inne Skrattande
    DI 4 November BIM6/12?
  • Skevis
    LiveYourDreams skrev 2012-11-20 17:38:47 följande:
    Minmio: jag har vulat, frun jobbade ;) men gick bra ändå. Hade 5st på mellan 18-20 mm o ca 10st runt 14mm. Så förhoppningsvis lurar några fina äggisar där inne :) jag är så ung (säger min fertilitetsdotor iaf..;)) så vi ska testa med ett nu. Går det inte blir det två nästa gång :) fick förövrigt su kallelsen igår ;)

Oj vilket bra resultat Glad lite skillnad! Verkar ju funka fint det här med äggtelepati..haha!
    Transfer, är det insättning?
    DI 4 November BIM6/12?
Svar på tråden Rengbågsförsök?