• tungmetall

Rengbågsförsök?

Varärstorken; Jobbigt när det blir att sommarstängt förlänger väntan ännu mer. =/ Hoppas att det går jättefort under våret och att ni hinner köra innan de stänger för sommaren!

Ja, det är verkligen konstiga regler ibland. Men jag antar att man bara får gilla läget och vara tacksam.

• tungmetall

2 ägg fick de ut på äp idag.. Inte speciellt bra, men får hoppas att ngt av dem är guldägg och att de blir befruktade båda två. Om inget av dem är bättre än de andra sätts båda tillbaka, så vi får se hur det går. På fredag blir det ET iallafall. Håll tummarna för oss!

• tungmetall

Åh lycka till Bebisfabriken!

Jag & ljusskimmer körde sprutstart 25/4 med menopur, blodprov & börjar med cetrotiden imorn och ska på ul samt blodprov  2/5 för att bestämma dag för äp.

• tungmetall
    SannaM skrev 2014-05-04 20:01:48 följande:
    I Stockholm är det så att man har sex inseminationer ELLER fyra inseminationer och EN ivf. Dock är det så att om det första inte tar sig och man har fler embryon i frysen så får man använda dem också, de räknas liksom som "en ivf". Däremot får man inte göra några fler äggplock osv. Kanske är samma för er..? Antar att det har att göra med att ivf kostar mer pengar för dem, det är en omständligare grej än insemination och därför förvandlas två inseminationer till en ivf.

Håller tummarna stenhårt för att detta tar sig!
    I Karlstad/Örebro är det så att man får välja 2 inseminationer motsvararar 1 ivf. Vi har gjort 2 inseminationer och har därför 2 ivf eller 4 inseminationer kvar, vi har valt att köra ivf resten.

Som för oss när vi gjorde förra ivf:et och det inte blev någon återföring utav äggen pga att de ej utvecklades, så räknas det inte som ett försök.
  • tungmetall
    Bebisfabriken skrev 2014-05-04 20:20:58 följande:
    Men frågan är om samma gäller när man är egenbetalande. Vi betalar ju ändå 35000kr per ivf.

Måste ni betala era ivf trots att ni inte använt upp era försök? Himla konstigt isåfall. Tror inte det finns några regler på hur många försök man får göra när man betalar själv.
  • tungmetall
    Bebisfabriken skrev 2014-05-04 21:47:06 följande:
    Vi har fått ett barn så våra lanstingsfinansierade försök är slut. Och dom sa 6 försök som egenbetalande.

Tungmetall - vart gör ni??

Okej, då hänger jag med. Håller tummarna för er!

Vi hör till Karlstad och gör själva ÄP o ET i Örebro.
  • tungmetall
    Va på ultraljud idag, vänstra äggstocken är typ överstimulerad med 25 äggblåsor o inte fredags va det knappt nån. Höger några få. Förmodligen ÄP på fredag o sänkning av menopur ikväll. Fick ta blodprov för att de skulle kolla hormonnivån.
  • tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-08 13:56:03 följande:
    Vi var på informatör om ivf idag och var helt inställda på att det skulle dröja innan vi kunde börja, men vi kör igång direkt! Jag har precis fått mens så ikväll tar jag första sprutan! Snabba ryck

Åh vad skönt att slippa vänta! Vad ska du ta för sprutor?
  • tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-08 13:54:35 följande:
    Oj det var många äggblåsor! Stackars dig, har du ont? Spännande med äggplock imorgon, håller tummarna!

Ont när jag kissar men annars som mensvärk ungefär. Känner mig mest svullen och fet haha o ett humör utan dess like. :p
  • tungmetall
    Avokado skrev 2014-05-08 14:49:31 följande:

Haha, kan tänka mig :-P
    Jag ska ta GonalF och efter några dagar också orgalutran. Vilka mediciner har du?
    Menopur & cetrotide har jag tagit. Ovitrelle 36 timmar innan äp. Och efter et ska jag ta lutinus.
Svar på tråden Rengbågsförsök?