Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Låter som en bra "skörd". Hur gick det förra gången? ( för visst hade ni gjort ett äggplock tidigare?!?!). Ni fick inga till frysen eller hur var det? (Med risk att jag blandar ihop människorna här på FL).

Vi ska få börja med ivf, vilket vi är väldigt tacksamma för. Jag är bara orolig för att vi eventuellt kommer att få vänta på ivfstart pga kö.Det vet vi först när vi får vehandlingsplanen som vi förhoppningsvis får nästa vecka.

Jag väntar på mens nu och hoppas någonstans att vi kommer få köra den här cykeln. Men troligtvis får vi vänta. Men hoppet är det sista som överger en!

• Varärstorken

Vi tillhör västra götaland, så det är sahlgrenska som gäller. Jag vet ju att det är kö egentligen och att nu gäller iallafall vårdgarantin. Så inom 3 månader borde vi få hjälp. Det är ju bara det att vi redan väntat så länge och jag orkar inte vänta längre. Sen har de sommarstängt också så om 3 månader är det juni, då blir det mkt tight med tid. Så då blir det troligtvis start i augusti/september.Vet inte om jag klarar av att vänta så länge!

• Varärstorken

Ja olika regler, antal försök, kostnader, möjligheter till syskon och väntetid. Det är inte rättvist.

Sahlgrenska har ingen syskonbehandling alls! Enbart om man efter ivf har embryon i frysen får man hjälp med det och då får man betala för det (helt ok). Men om man blivit gravid via insemination så är det helt stopp, inga syskonförsök alls.

• Varärstorken

Men jag är så tacksam över att få hjälp. Så jag köper konceptet. Men hoppas på en förändring och likriktning av vården!

• Varärstorken

Samma regler för olikkönade som samkönade i västra götaland.

Tack för stödet tungmetall!

Ayjay, hoppas du/ni kan njuta av pausen och göra det bästa av situationen. Har du kontaktat malmö? Kram

• Varärstorken

Oj så snopet det måste kännas. 11 blev 2. Håller alla tummar jag har att det var de finaste och bästa äggen ni fick ut och att de befruktas som de ska.

• Varärstorken

Skickade lite snabbt....

Hur gick äggplocket till? Hur kändes det, gjorde det ont? Vilka mediciner fick ni? Långa/korta protokollet? Nyfiken!!!

Hoppas verkligen det blir fina embryon nu! Stor kram

• Varärstorken

Nej!!!! Så tråkigt ljusskimmer och tungmetall!!!

Beklagar verkligen! Kunde läkarna förklara varför det inte blev fler ägg, har de nån tanke på hur de ska förändra medicineringen till nästa försök?

Ta hand om varandra nu, förstår att det måste kännas som en kalldusch!

Skickar stora kramar till er.

• Varärstorken

Avokado, ni behöver inte köa igen i "donationskön" däremot kan ni eventuellt få köa till ivf, men den omfattas av vårdgarantin så då gäller vård inom 3 månader.

Vi har kommit fram i donationskön och ska göra ivf och hoppas att vi slipper vänta så länge. Besked får vi nästa vecka!

Svar på tråden Rengbågsförsök?