• Avokado

Rengbågsförsök?

Snöfrid skrev 2014-01-29 20:19:18 följande:
    INi verkar vara i samma situation som vi. Vi ( min fru som bar) fick missfall. Fick bekräftat dagen innan julafton. Vi får göra ny ivf nu, frysförsök, väntar på äl är på dag 16 idag! Hoppas det går bra för er!

Snöfrid skrev 2014-01-30 21:03:32 följande:
    ja tack äl stickan gav utslag idag. Så på måndag får vi åka och göra frysåterinsättning! sån jäkla tur. Om det hade blivit positivt igår hadd vi fått vönta till nästa månad , för det hadd varit " fel" dag eftersom de har helgstängt!

Beklagar missfallet! Hoppas det tar sig nu!!
  • Avokado
    SannaM skrev 2014-02-01 12:23:07 följande:
    Håller tummarna för alla som ska inseminera och (förhoppningsvis) får göra IVF!! Vi är i vecka 19 nu, ska på rutinultralljud i veckan. Bebisen har börjat sparka riktigt ordentligt, jag har känt utanpå några gånger!

Grattis! Vad underbart att känna sparkar!
  • Avokado
    Ayjay skrev 2014-02-01 16:31:04 följande:
    Lycka till alla som är i ägglossningstider, ivf-tider och i andra väntans tider! Själv får jag vänta några veckor till innan inseminationsförskr 3! :)

Tredje gången gillt!
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-02-02 15:03:21 följande:
    Nu är januari slut och inget samtal från sahlgrenska. Börjar snart gråta. Håller med om att man lägger sitt liv i deras händer. Långsamt långsamt går tiden. Snart måste det ju vara våran tur! Jag kontaktade vårdgarantin i regionen och de påstår att vårdgarantin ska gälla. De har lämnat över mitt ärende till nån högre instans. Så nu väntar jag på ett svar därifrån. Vänta och vänta och vänta..... Lycka till Ayjay! Håller tummarna för dig! Grattis Sanna! Så roligt med sparkar. Stort lycka till med frysförsöket snöfrid, härligt med lite tur med ägglossningstestet. Hur går det för dig avokado?

Usch! Ring nästa gång de har telefontid och kräv att få ett bättre bemötande! Skönt att vårdgarantin gäller iaf, det kanske kan göra att det går snabbare nu?! I Sthlm gäller den inte vid insemination men vid ivf som jag har förstått. Men visst borde det vara er tur snart, håller alla tummar!! Här blev det inget denna månad, ingen ägglossning som det verkar om jag inte missade omslaget med stickorna. Så det är bara att vänta på mensen. Vi ska iaf få göra ett ultraljud då för att se att det finns en bra äggblåsa.
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-02-23 12:19:10 följande:
    Nu har vi varit på vårt första besök och det gick bra. Vi ska få göra ivf, vilket känns jättebra! Nu väntar vi på en tid till kuratorn men sen hoppas vi att vi får börja. Så lyckliga!!!

Åh vad roligt att läsa att ni har kommit fram i kön och får börja försöka äntligen!
  • Avokado

Spännande att läsa om äggplock! Håller tummarna! Själv sitter jag här med den där jäkla mensen som kom igår efter första försöket efter missfallet. Om det inte tar sig nästa insemination blir det ivf.

• Avokado

Vet någon om man måste ställa sig i kö igen om man byter från insemination till ivf, i Stockholm?

• Avokado
    Ljusskimmer skrev 2014-03-13 10:18:29 följande:
    Två ägg kom ut av 8 äggblåsor. Inget blev befruktat. Nu är vi riktigt deppiga.. :'( 

Men nej! :( förstår att ni är deppiga! Hoppas det går bättre nästa gång
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-03-13 15:01:38 följande:
    Avokado, ni behöver inte köa igen i "donationskön" däremot kan ni eventuellt få köa till ivf, men den omfattas av vårdgarantin så då gäller vård inom 3 månader. Vi har kommit fram i donationskön och ska göra ivf och hoppas att vi slipper vänta så länge. Besked får vi nästa vecka!

Okej, tack för svaret! Känns surt att ens vänta tre månader, man väntar så mycket i den hör processen! Men vi hoppas att det tar sig nästa månad på sista inseminationen... Spännande att ni får besked nästa vecka!! Hoppas att det inte är någon väntetid.
  • Avokado
    SannaM skrev 2014-03-15 07:16:27 följande:
    Fy så tråkigt!! Blir det tredje försöket nästa då? Håller tummarna hårt för att det tar sig då!!

Tack! Det blir fjärde försöket!
Svar på tråden Rengbågsförsök?