Inlägg från: Bebisfabriken |Visa alla inlägg
  • Bebisfabriken

Rengbågsförsök?

R8 idag. Jättesvårt att säga. Frun har massa symtom som molvärk, mensvärk, ont i brösten tex. Alla symtom kan ju bero både på medicinen och på en graviditet. Jag hoppas verkligen på det senaste så hon inte behöver genomgå detta hormonhelvete utan resultat. Hur tidigt är det någon ide att testa??

Hur går det för er??

• Bebisfabriken

Vi får se hur länge vi kan hålla oss från att testa.

Skönt att allt ser bra ut. Så jobbigt när det ska hållas på att blödas och skrämmas sådär. Hoppas ni får en lugn graviditet nu!!

• Bebisfabriken

RD 9 idag. Pga stor oro hos frun pga ytterst lite ljusrosa blod så testade vi i morse. Ej på mogonurin och ändå blev det streck på stickan.

Under dagen har det kommit lite lite mer blod och nu på eftermiddagen lite mer färskt blod.

Vågar man ens hoppas eller är det kört??

• Bebisfabriken

Vi kör crinone. Men det är mycket blod och hon har jätte ont.
    Vi ska testa två dagar nu och se om det ens är ett plus.

• Bebisfabriken

Precis testat och fortfarande positivt. Men enligt allt på Google är smärta inte okej medan blod kan vara det. Men på 1177 står det ju att smärta kan man ha när det växer. Samtid talar ju blodklumpar väl emot??
    Man kan ju bli knäpp för mindre....

• Bebisfabriken

Jag vet inte om det är sannolikt. Det blöder på lite hela tiden. Jag hoppas verkligen att det är nåt sånt men är svårt att våga tro. Man blir så besviken sen.

Men vi testar på ett par dagar till så får vi se om det visar plus längre.

• Bebisfabriken

Ja riktigt jävligt!
    Vi har ett i frysen. Vi har nu bokat tid för fertilitetsutredning för vi vill kolla upp fruns kropp innan vi går vidare. Fick tid om 3,5 vecka.

• Bebisfabriken

4 insemination (gravid på 3e MA v 8-9)
    2 Ivf ( 2 ägginsättningar)

Vet inte riktigt vad dom gör på utredningen. Är på St Göran via landstinget.

Vi känner just nu ganska lite förtroende för RPC.

• Bebisfabriken

Ja det här är vårt sista försök enligt Johannes. Jag tycker dom är väldigt dåliga på att informera.
    När vi satte in senaste ägget så sa han att förra försöket va så dåligt resultat. Det glömde dom berätta när vi var där då. Och om det blev så otroligt dåligt resultat så kanske dom bör rekommendera att man utreder varför innan dom glatt tar emot 35000kr till och vi får i princip ett lika dåligt resultat. Eller kanske att man ska prova andra typer av sprutor eller doseringar som dom gör i Danmark. Här känns som dom kör standard rakt av. Samma behandling kan ju omöjligt passa för alla människor.

• Bebisfabriken

Hej.

Länge sedan jag var inne.

Vi var på utredningsstart i måndags. Dom tog lite prover. Frun har haft lite strul med sköldkörteln och nu visade sig det värdet vara fel emot vad det ska vara. Så kanske det som spökat? Nästa steg är att konstatera ägglossning med blodprov (är intressant för eventuella framtida inseminationer i Danmark) sen är det inte mycket mer att utreda. Vi får se vad nästa steg blir.

Hur går det för er??

Snöfrid skrev 2014-11-20 22:10:58 följande:

Hur går det för er?

• Bebisfabriken

Tack.

Hon har ätit det ett par år nu men läkaren på St Göran sa att dosen kan behövas justeras när man ska bli gravid.

Lyckan 382 skrev 2014-12-01 21:01:55 följande:

Hoppas ni får ordning på sköldkörteln nu då! Jag hade också problem med det. Åt Levaxin i 6 månader innan graviditeten och under graviditet. Lycka till!

• Bebisfabriken

Jobbigt med blödningar men jätte skönt att bebis mår bra.

Frun har ringt runt idag och man ska ha ett värde närmare 2 men absolut under 3 och hon hade över 3. Då har vi ändå kollat upp värdet flera gånger för att det inte ska ställa till något. Men varken vårdcentralen eller Uppsala har sagt något om att värdet är för högt för att kunna behålla en graviditet. Känns som man kastat 110 tusen i sjön och bränt alla våra försök med samma donator pga av deras misstag. Mycket surt.

Snöfrid skrev 2014-12-04 08:32:07 följande:

Va bra att de kollar upp det! Så kanske det går bättre sen =) för oss går det bra. Är i vecka 15 nu. Dock har frun blödningar till och från så hon är sjukskriven nu och ska vara stilla. Men bebisen verkar må bra =)

• Bebisfabriken

Vi ska ringa och höra men donatorn är ju bara reserverad för ett visst antal försök. Det är väl om det fortfarande är en aktiv donator eller om dom kan kontakta honom och be om mer. Har läst om det tror jag.

Snöfrid skrev 2014-12-04 22:20:59 följande:

Men kan ni inte prata med uppsala och förklara så kanske ni får fler försök?

• Bebisfabriken

Är osäker om man får det vid syskonförsök. Men fråga ska vi göra.

Snöfrid skrev 2014-12-05 17:55:50 följande:

Kolla annars om ni kan få byta donator? =)

Svar på tråden Rengbågsförsök?