• Avokado

Rengbågsförsök?

Jenema skrev 2013-10-31 09:30:02 följande:
    Det där är jobbigt som bara den! Jag blödde också till och från fram till v11-12. Det kom ungefär varannan vecka och då blödde jag i ca 4 dagar varje gång. Blödde väldigt lite och det räckte med ett trosskydd om dagen, men var ändå väldigt orolig. Det var en stor lättnad på tidiga VUL:et där man kunde se ett hjärta picka. Håller tummarna för dig, och som du säger så är det väldigt många som har blödningar fast det i slutändan går hur bra som helst. Själv ska jag på RUL idag och är nervös som fan. Hoppas att knodden är frisk och att man kan se om det är pojke eller flicka.
    BF 1 april -14

Tack hoppas vi får uppleva samma lycka :)
  • Avokado
    Jenema skrev 2013-10-31 17:06:20 följande:
    RUL idag gick alla tiders! Det visade sig att jag förmodligen har en liten flicka i magen. Ni som har barn och har kollat kön innan födsel har ni koll på hur ofta BM har rätt? När vår BM sa flicka så sa hon att det var ca 75% säkert eftersom det är svårare att se med flickor. Men sen kallade hon vår bebis för hon och prinsessan resten av tiden så det känns som att hon egentligen kanske är mer säker? Väldigt glad iaf att det är en tillsynes frisk krabat i magen. Sån lättnad!
    BF 1 april -14

Vad roligt, grattis! :))
  • Avokado
    MinMio skrev 2013-11-01 11:48:42 följande:
    Jag hade vid två tillfällen lite blod på pappret i vecka 9 och 12. Det visade sig vara lite känsliga slemhinnor bara och nu mår bebin prima i vecka 24. Så det behöver inte vara nåt! Jag håller tummarna för er!

Tack! Hoppas hoppas att allt är bra också med vår lilla prick!
  • Avokado

Hej alla. Tänkte bara berätta att vi har fått missfall. Är skittråkigt förstås. Nu väntar jag på att sluta blöda. Sedan ska jag få en vanlig mens innan nästa försök, så det blir väl i januari nån gång.

• Avokado
    Jenema skrev 2013-11-17 19:25:53 följande:
    Åh nej! Fan va tråkigt. Beklagar verkligen. I vilken vecka fick du missfallet? Hoppas det funkar nästa gång. Det är ju tyvärr väldigt vanligt med missfall, så det kommer säkert gå bättre nästa försök. Kram!
    BF 1 april -14

Tack! I vecka 8. Men det har ju småblödit lite hela tiden så det blev säkert fel tidigt.
  • Avokado
    EmelieCG skrev 2013-11-17 19:34:44 följande:
    Avokado - fy fasen va tråkigt! Jag hoppas att ni snart mår bättre och får nya krafter att göra nästa försök! Önskar er all lycka till! Kram!

SannaM skrev 2013-11-17 21:01:16 följande:
    Nej!! Fy sjutton vad trist Håller tummarna för att kroppen återhämtar sig fort!!

Tack!
  • Avokado

[quote=71704888][quote-nick]SannaM skrev 2013-11-17 21:02:51 följande:[/quote-nick]Vi är båda två oroliga just nu. Längtar till ultraljudet i veckan då vi är på 7+6 och hoppas innerligt allt ser bra ut då. Kan fortfarande inte tro det är sant liksom.

[/quote Förstår oron, men det kommer säkert gå bra! Vanligare att det går bra än att det blir missfall!
  • Avokado

Hej alla fina regnbågar! Grattis till er som plussat! Jag har inte varit inne här så mycket efter missfallet, behövde en paus.. Den här månaden är tänkt att vi ska börja försöka igen, men nu är det dag 16 och ägglossningen lyser med sin frånvaro..

• Avokado
    Varärstorken skrev 2014-01-27 15:38:12 följande:
    Avokado, förstår ditt behov av paus. Hoppas att du samlat ny kraft för nya försök. Själv mår jag riktigt dåligt av att vänta på sahlgrenskas kö. Det är en psykisk terror att leva i ovisshet, om jag bara fick ett datum så hade det känts mycket bättre. Har till och med funderat på att ge upp, inte skaffa några barn. Då hade jag kunnat sörja och sen gå vidare. Som det är nu känns det som att jag bara trampar vatten med näsan knappt över vattenytan.... Å så roligt detta lät! Men det är så det känns, det här tär på mig mer än jag trodde.

Ja hela processen är verkligen jobbig. Förstår att du vill ha ett datum, det är mycket lättare att förhålla sig till. Kan du ringa och fråga hur det ser ut med kön? Styrkekram!
  • Avokado
    Varärstorken skrev 2014-01-27 20:13:40 följande:
    Ja de har telefontid tisdagar och torsdagar, så det går att ringa. Har gjort det så många gånger, så de är nog lite trötta på mig. Tycker att de ofta ger felaktiga besked och falskt hopp. " vi ringer er nog snart" har jag hört hur många gånger som helst. Sen går tiden och ingenting händer. Senast ringde jag i december och då sa de att de skulle ringa oss i januari. Det är 4 dagar kvar av januari.... får se om de håller det de lovade. Jag är skeptisk. Ringer de inte så får jag ringa nästa vecka igen. Kram och tack för styrkekramen, den behövs!

Men vad jobbigt att de ger felaktiga besked! De verkar inte fatta hur det känns att vara i vår situation. Man lägger sitt liv i deras händer ju (låte dramatiskt, men på på nåt sätt är det ju så)!
Svar på tråden Rengbågsförsök?