AnnaTr skrev 2012-10-28 09:33:30 följande:
Aha, okej. Tack för infon. :D Något sådant har jag nog inte varit med om... Hoppas jag slipper då! Verkligen intressant med sin egna kropp, hur det liksom fungerar och hänger ihop!!! Jaaa... jag är också jäkligt glad att jag blev en snippa. :P Hade vart så tråkigt annars liksom!
Det ska bli riktigt intressant att göra VUL. Jag hoppas dom då ser hur tjock slemhinna jag har och hur stora äggblåsor? ANtar att det är det dom ska kolla.. Men hur mäter man progesteronhalten i kroppen? Kanske jag skulle göra ett sådant test...
Jag känner mig som sagt väldigt okunnig ang allt detta! Tur att denna tråden finns! :)
7 dagar efter insemination far jag på VC (med remissen som vi fick med oss från kliniken) för ett
blodprov, där dom kollar progesteronet. Detta är standardförfarande i Umeå, visar provet för lågt kanske man inte ägglossat.
Dessa prover tas även när man startar upp processen, vi fick ta blodprov för Hiv,Syfilis osv men även LH och progesteron nivåer. Jag hade koll vart jag var i cykeln och kunde då se hur jag låg enligt "riktilinjerna".
Jag hade ex 34 på LH provet och var innan mens och då ska man ligga 10-65 U/L =alltså normalt
På Progesteronet hade jag 2,3 och en vecka innan mens ska den vara mer än än 12 nmol/L =lågt
Sedan i augusti efter vårat första försök hade jag bara 6,7 på P-provet så det var nog därför jag fick extra hormoner. Är ganska säker att mina hormoner vandrar en del upp och ner beroende på stress, försöker tagga ner men det är svårt då man inte kan sitta still.
Jag tycker detta är intressant som du kanske hör
har läst på som bara den, Visste inte så mycket innan.
Hoppas som sagt att din undersökning går bra och att du oxå har en "hästens säng"där ägget mer än gärna vill bädda ner sig