• Skevis

Rengbågsförsök?

AnnaTr skrev 2012-10-24 18:13:33 följande:
    Vad är anledningen till att du börjat med Pergotime? Gjorde du någon utredning innan eller hur gick det till? Som jag fattar det så har Storkkliniken tipsat oss om att först testa ägglossningsspruta, innan vi börjar med hormoner.. 

Vi har alltid inseminerats dagen efter glad gubbe! Men ändå vill det inte ta sig!!!

Jag har spottings innan mens (ibland) och efter första försöket i augusti fick jag spottings redan 3dagar efter inseminationen, sa till läkaren att jag ville ha extra progesteron.
    Hon satte mig då på Pergotime antagligen för att boosta ägglossningen.
    Så har jag fattat det iaf. Dom hormonerna ska hjälpa till med hela proceduren liksom.
    Har egen fungerande ÄL men tänker att lite hjälp på traven inte är fel.
    Äggblåsan har utvecklats mer och cykeln har kortas ner för mig.
    Jag har tydligare ÄL med Pergon och progesteronet tar bort PMS MEN ger istället en sjuhelvetisk mens Rynkar på näsan

Nu vid försök 3 hade jag en slemhinna på 15mm dag 11, utan hjälp har den aldrig varit över 10 så nog funkar det på mig Glad
    DI försök nr 3 - BIM 3-6/11
  • Skevis
    TFTC skrev 2012-10-24 22:19:34 följande:
    Jag hoppar in här i tråden, om det är OK Skrattande

I måndags, den 22/10 gjorde vi vår första DI (det är jag som blev inseminerad). Nu är det bara att vänta och hoppas på att de 2 miljoner spermierna gör sitt jobb så att 1 lyckas...suuuuck...man kan ju inte tänka på annat om dagarna. Och känner efter alldeles för mycket gör man (läs: jag) också. Lite molvärk har jag känt av och till sedan dess. Tycker också att jag har mer flytningar än vanligt men det kan ju vara inbillning. Hur mår ni?   

Hej
    Kul att vi blir fler {#emotions_dlg.flower}
    Vart kör ni era försök?

Har precis samma känningar som du! Jag blev Ins den 19/10 (fredags)
    Har haft 2 olika hugg hitills i livmodern och brösten börjar ömma igen.
    Vaknade tom inatt för att dom gjorde så ont.
    Men bröstont kan ju vara PMS så jag litar inte på det Skrattande
    Har ni berättat att ni försöker för någon?
  • Skevis
    TFTC skrev 2012-10-25 19:01:17 följande:

Jag känner inte av brösten någonting, men däremot har jag ett sjujäkla humör (började igår)Demon. Jag brukar bli en häxa i PMS-tider så jag tänker att det kan vara det (dock tidigare än vad jag är van vid). Samma tid som humöret tog fart blev jag vrålhungrig. Igårkväll - hungrig, i morse - hungrig (brukar aldrig vara hungrig på morgonen) och sedan har det fortsatt så hela dagen.

Jag känner mig helt galen av alla tankar och denna väntan. Det går bara inte att hålla sig från FL och läsa vad alla andra i samma situation skriver och tänker Glad. Sedan håller jag också med dig, Skevis, att PMS och gravsymptom kan vara väldigt lika så man vill ju vara lite försiktig med önskningar och tolkningar.  

Vi hör till Uppsala, ni då? Vi har berättat för några nära vänner och jag även för 2 av mina arbetskamrater. Hade varit svårt att rodda denna procedur utan att berätta för någon i vårt fall. Är ni hemliga med er resa?

Himla komiskt att vi alla är så olika Skrattande mina boobisar håller på att ta kål på mig, har såååå jäkla ont! Började ungefär ÄL+5 så tycker det är tidigt för PMS. Men vad vet man. Är inge hungrig och har normalt humör Oskyldig

Vi hör till IVF Umeå och har valt att inte berätta för någon MEN så fort vi plussar ska bror och svägerskan få veta, vi står varann väldigt nära och vill ha stöd då dom redan fått bebis Solig
    OM vi måste fortsätta med IVF kommer vi berätta redan innan då jag tror det är bra att prata av sig.
    Önskan att sedan ge svärpäronen något som avslöjar i julklapp! Tänk vad kul det skulle va!
  • Skevis
    AnnaTr skrev 2012-10-25 20:59:50 följande:
    Spottings? Mellanblödningar eller är jag helt ute och cyklar? Vad skönt att det verkar hjälpa dig! Jag har ju aldrig gjort ett vul för att kolla äggblåsor och slemhinna så jag vet inte riktigt hur det ska vara. Ska den vara så tjock som möjligt? Hur ofta måste du göra vul innan inseminationen? Jag ska göra ett i slutet på november för första gången. 

Spottings är när man inte har tillräckligt hög progesteronhalt efter ÄL så slemhinnan börjar stötas ut för tidigt, det kan komma varierande mängd bruna flytningar innan mens (ursäkta infon)
    Vissa har jättekraftiga och andra bara lite lite (som jag)
    Mellanblödningar är väl ett annat namn om jag fattat rätt Obestämd

Du kan även få spottings om du stressar mycket, vilket jag gjort då vi renoverar för fullt.
    (Många som får MF har låg P-halt)

Ang VUL-koll så är vi olika, vet att slemhinnan helst ska vara närmare 10 och över vid ÄL.
    Äggblåsorna brukar vara 17-20mm vid ÄL, men kan vara uppemot 30 oxå har jag hört.
    Vi gör alltid VUL dag 11, efter det meddelar läkaren beroende på resultat när jag ska testa med ÄL stickor och sedan ringer jag vid omslag osv.
    Hoppas din undersöknig går bra, jag tycker det är skitintressant att följa min kropp och allt som händer.
    Man är allt bra fantastisk alltså, Tack å lov att jag blev en snippa och inte en snopp Tungan ute
  • Skevis

ÄL+8 idag och brösten är ömma, vaknar på nätterna och måste skifta ställning.
    Förra gången hade jag även då ont men först BIM -2 och detta var då PMS-ont.
    Igår hade jag rejäla stickningar i livm. det molde och högg. Satt i en bil och fick knäppa upp byxorna tom.
    Känns inte alls som before Old lady Red!!
    Imorse var livm. lite lugnare, men nog hade jag känningar allt, framåt em/kvällen satte det igång igen.
    Nu känns det mest som lugnare molvärk.

Pergotimen kan ju korta ner cykeln några dagar, så jag fick ju ÄL dag 12 (brukar ha dag 16-18)
    Så frågan är nu om mensen även den kommer tidigare?
    Lutealfasen ska ju alltid vara densamma (för mig 14-16dgr) så BIM borde ju bli nästa fre-lör-sön trots Pergon?!?

Fick veta på jobbet igår att en kollega är i vecka 12, fick se en gullig liten kula sticka ut bakom tröjan, AVUNDSJUK JAG??? NÄ INTE ALLS!!!! SUCK!

Infiniity hur känns det??

• Skevis
    AnnaTr skrev 2012-10-28 09:33:30 följande:
    Aha, okej. Tack för infon. :D Något sådant har jag nog inte varit med om... Hoppas jag slipper då! Verkligen intressant med sin egna kropp, hur det liksom fungerar och hänger ihop!!! Jaaa... jag är också jäkligt glad att jag blev en snippa. :P Hade vart så tråkigt annars liksom! 
    Det ska bli riktigt intressant att göra VUL. Jag hoppas dom då ser hur tjock slemhinna jag har och hur stora äggblåsor? ANtar att det är det dom ska kolla.. Men hur mäter man progesteronhalten i kroppen? Kanske jag skulle göra ett sådant test...
    Jag känner mig som sagt väldigt okunnig ang allt detta! Tur att denna tråden finns! :)  

7 dagar efter insemination far jag på VC (med remissen som vi fick med oss från kliniken) för ett blodprov, där dom kollar progesteronet. Detta är standardförfarande i Umeå, visar provet för lågt kanske man inte ägglossat.

Dessa prover tas även när man startar upp processen, vi fick ta blodprov för Hiv,Syfilis osv men även LH och progesteron nivåer. Jag hade koll vart jag var i cykeln och kunde då se hur jag låg enligt "riktilinjerna".

Jag hade ex 34 på LH provet och var innan mens och då ska man ligga 10-65 U/L =alltså normalt
    På Progesteronet hade jag 2,3 och en vecka innan mens ska den vara mer än än 12 nmol/L =lågt

Sedan i augusti efter vårat första försök hade jag bara 6,7 på P-provet  så det var nog därför jag fick extra hormoner. Är ganska säker att mina hormoner vandrar en del upp och ner beroende på stress, försöker tagga ner men det är svårt då man inte kan sitta still.

Jag tycker detta är intressant som du kanske hör Skrattande har läst på som bara den, Visste inte så mycket innan.
    Hoppas som sagt att din undersökning går bra och att du oxå har en "hästens säng"där ägget mer än gärna vill bädda ner sig {#emotions_dlg.flower}
  • Skevis
    Infiniity skrev 2012-10-28 00:01:15 följande:
    Skevis - Ja du man kan väll säga som så att jag håller på o bli tokig på ovetandet typ :P
    Jag känner mig massa gravid, molvärk avlöst med kramper i magen då jag bara vill lägga mig ner, trött, hungrig heeeela tiden men får ändå inte plats med mer mat när jag försöker, större lixom spändare bröst, huvudvärk vareviga dag, andfådd vid ansträngning (tillomed så folk kommenterat det) och jag har ju häst och har normalt en bra kondis. Har känt lite i ryggen med och så har jag fått ökade flytningar, kissar mest heeeela tiden och så har jag känt mig lite varmare och uppsvullen typ. Och VAD jag verkligen VERKLIGEN hoppas detta inte är skengrav :/ VI MÅSTE JU PLUSSA!

Ååh lite lagom jobbigt att din kollega e pregg, man vill ju så mkt mer dåå!

När har du tänkt att testa? Jag testade neg i torsdags men då var jag bara på ÄL+7, idag är jag på ÄL+10 (söndag nu) jag tänkte ta nästa test på torsdag ÄL+14 (borde ju ge utslag) )

Har funderat på test fram och tillbaka....Är det bättre att få mensen eller ett minus???
    Att vänta på mensen stressar en på toa..typ:
    -Var det blod på papperet?
    eller
    -Jag vågar inte ta i!! (låter roligt men sant)

men det dära onda i magen vid minus är inte direkt en skön känsla heller.Rynkar på näsan
    Denna månad har vi det avslappnat och jag kollar inte på nå papper efter blod, kommer mensen så kommer den. Så jag tror tidigast att det blir test efter BIM.

Om du kan hålla dig försök att inte testa innan BIM, tror inte stressen är bra. Bättre att inte veta om det blir mens iaf. Då är det ett tidigt MF och om du vet det stressar det vid nästa försök. Förstår du?
    Tänk på alla som plussar när dom slutar försöka, dom slappnar av.
    Vi vill ju att det blir pluss för någon av oss såklart {#emotions_dlg.flower}
  • Skevis
    Rainbow Dash skrev 2012-10-28 11:31:52 följande:
    Åh Skevis och Ifiniity, hoppas ni får plus nu. Här tar vi ju en månads paus så får hålla tummar åt er istället.

Tack, skönt med paus! Funderar på detsamma i december om det inte tagit sig!

Har små stickningar idag och igår ont i svanskotan. Känns oxå lite mer svullen över livm.
  • Skevis
    werty skrev 2012-10-30 19:19:24 följande:

Vi är här! Håller på med sprutor igen, ska på UL på torsdag för att se hur det ser ut. Jag är så himla nervös denna gång, vet inte varför men kanske för att jag inte vill avbryta ännu ett försök innan äggplock. Hur går det för er, börjar det närma sig start?

Hoppas att nya dosen räckte så det blir bra resultat Skrattande
    Ska skicka positiva vibbar på torsdag i massor {#emotions_dlg.flower}
  • Skevis
    TFTC skrev 2012-10-29 18:21:06 följande:

Idag har jag också ont i svanskotanTungan ute men har mer som mensvärk i magen.

Ett bra tecken Tungan ute
    Är BIM 6/11 eller när var det?

ÄL+11
    Här är molvärken i full gång fortf.
    Brösten lite mindre ömma idag MEN har en hel del nya blodkärl som visat sig på båda boobisar.
    Har haft huvudvärk idag och vart yr både igår och idag på jobbet.
    Men som sagt tusen gånger: -Det kan vara PMS...Rynkar på näsan 
Svar på tråden Rengbågsförsök?