• werty

Rengbågsförsök?

Stort stort grattis till er Live Your Dreams! Vad glad jag blir för er skull och för att vi får plus i tråden! Det finns hopp med andra ord :) Håller tummarna för er nu också då Skevis!

• werty
    Skevis skrev 2012-12-06 16:48:24 följande:
    Tack  men vette f*n alltså! När jag sitter framåtlutad nu och skriver värker det i tjejmagen måste ju vara mensen på intågande!?! Jag är faktskt inte hoppfull denna gång, inget är som de andra försöken!! Tror det inte släppt nåt ägg eller nåt! Men lika glad för det är jag men gladast är nog räv...nä... dom vi betalat.....   Tralalalalala..
    DI 4 BIM 7/12

Men det kanske är då det händer, när inget är som vanligt!? Brukar det göra ont på det sättet då, i magen alltså? Annars blir det bara lite ytterligare väntan och det har iallafall vi blivit riktigt bra på, även om det är högst ofrivilligt! :( Vi håller tummarna i vilket fall ;)
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-12-06 17:16:03 följande:
    Har börjat blöda. Inga mängder, än men likväl. Har ganska kraftig mensvärk med så hoppet är inte speiellt högt just nu :(

En del får en blödning när mensen ska komma igång, det kanske kan vara det? :(
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-12-24 21:14:46 följande:
    Werty: var i gbg har ni gjort era vul innan ivf? God jul till er alla :)

Vi har gjort på Carlanderska och ivf-kliniken i Gårda. Carlanderska har gått på högkostnadsskyddet och ivf-kliniken kostar runt 1000 kr per gång. Bägge är bra men allra nöjdast har vi varit med kliniken i Gårda. Är ni på g med nytt försök? Lycka till!
  • werty
    LiveYourDreams skrev 2012-12-26 16:23:06 följande:
    Werty: är det lätt o få tid hos dem? Har de vetat att nu gjort dansk ivf? Japp! Vi kommer köra ett försök nu på nästa cykel :) hur går det för er?

Nej inte helt lätt att få tid, vi har bokat upp två tider hos de olika ställena för att gardera oss innan så det är ett tips. Vi vet inte när vi kör nästa gång, men så snart det känns bra, cykeln är i ordning osv.
  • werty

Jag vet inte om någon minns oss, längesedan vi skrev nu. Efter många försök och slutligen IVF i Danmark har vi plussat med bf 21 januari. Den värsta oron har lagt sig, kanske blir vi mammor tillslut ändå!

• werty

Tack så mycket för grattishälsningar! MinMio: Stämmer, vi gick in i vecka 18 häromdagen. Stort grattis till vecka 13, spännande! Minns jag rätt att ni fått hjälp på SU?

• werty
    MinMio skrev 2013-08-16 10:35:26 följande:
    Ja vi gick direkt på IVF på SU eftersom vi gjort flera inseminationer i Danmark innan. Och det var nog tur, för mina ägg verkar inte vara av superkvalle direkt... Vi har gjort två IVF:er och sista som lyckades med microinjektion (ICSI) men inga till frysen. Gjorde ni bara inseminationer på SU? Vart i Danmark har ni gjort IVF?

Visst testar de olika metoder vid försöken på SU och hur bedömde de att de skulle göra ICSI? Härligt att det lyckades, blir det i slutet av feb nånstans? Vi har inte gjort något alls på SU, vi kom fram i kön i februari och var startklara för IVF där i höst, men lyckades i Danmark på andra försöket i maj. Vi har fått hjälp på Triangeln och har varit jättenöjda. Fick ett bra intryck av läkaren vi träffade på Sahlgrenska också. Vilken mödravård går ni på?
  • werty
    Avokado skrev 2013-08-16 11:46:36 följande:
    Första inseminationen gjord! Nu den långa väntan på att få veta om det tagit sig. Man ska väl inte hoppas att det ska fungera på första försöket, men jag kan inte låta bli. Vår bm sa föresten att även frysta spermier lever i flera dagar! Jag har alltid hört att de lever i 24 h. :)

Lycka till!
  • werty

Nej, vi gjorde nog 6 inseminationer innan vi gick över på IVF. Det funkade på vårt andra IVF-försök. Var har ni försökt?

• werty
    MinMio skrev 2013-08-17 11:40:12 följande:
    Werty: ok. Jag har bara hört gott om Triangeln så om vi nån gång ska köra på ivf i Danmark så blir det nog där. Att de prövar olika metoder på SU beror på ifall de hittar nån orsak till varför det inte funkar. Mina ägg blev inte befruktade bra alls, därför gjorde de ICSI gången där efter. Men vet man inte varför det misslyckas (oftast att embryona ser fina ut men ändå inte fäster) så är det svårt att veta vad man ska ändra i behandlingen. Har ni några i frysen i Danmark?

Ja, vi gick på rekommendation när vi valde Triangeln och kan absolut rekommendera de vidare. Hur är det på SU med syskonförsök, gäller det bara om man har ägg över? Vi har ett kvar i frysen. Vi bytte donator och gick från korta till långa protokollet sista försöket, tydligen lyckosamt. Ursäkta okunskapen, men om man gör ICSI så tar de bara ett ägg och en spermie eller kan man få fler på ett försök?
  • werty
    Avokado skrev 2013-10-20 12:14:27 följande:
    Vi plussade idag! Vågar dock inte ropa hurra för jag har blött lite. Det är sparsamt ljusa vattniga blödningar, men ändå. Kan ju vara tidigt missfall på G :/

Grattis! :)
  • werty
    Hoppfullt skrev 2013-12-07 12:27:05 följande:
    Jag kan lägga till att vi båda är 35 år så det känns som att vi har åldern emot oss..

Vi gjorde 5 eller 6 inseminationer innan vi gick över till IVF. Nästa gång tror jag bara att vi testar runt 3 gånger med inseminationer innan vi byter till IVF, framförallt för att det blev väldigt tungt och negativt de sista 2-3 inseminationerna - hoppet hade på något sätt försvunnit med de tre första minusen. Oddsen att lyckas ökar med IVF och med den vetskapen fick vi nytt hopp! :)
  • werty
    Varärstorken skrev 2013-12-07 18:15:03 följande:
    Hej igen. Mensen kom igår så inget frö i min mage denna gång. Det var tredje inseminationen även för oss. Vi ska göra några inseminationer till kanske tre till. Förhoppningen är att vi då antingen blivit gravida eller kommit fram i kön till Sahlgrenska. Då hoppas jag att vi blir erbjudna IVF direkt. Så ser vår plan ut. Men visst blir man ledsen när det inte funkar! Men jag läste att statistiskt så var chansen 10-15% att bli gravid på en insemination. Rätt låga odds!

Ja, oddsen är inte de högsta med inseminationer. Vi berättade att vi fått minus samtliga gånger vi inseminerat (i Danmark) och blev erbjudna IVF med en gång på Sahlgrenska, så det borde ni också kunna bli om det inte tagit innan. Lycka till o hoppas att ni kommer fram i kön snart!
  • werty
    Varärstorken skrev 2013-12-07 23:27:18 följande:
    Å tack för info! Skönt att höra andras erfarenheter, det är en djungel att ta sig fram i! Behövde ni visa upp nån journal eller "bevis" på att ni gjort e? Tänkte om jag ska förbereda och begära ut den från kliniken. Fick ni köa till IVF behandlingen? De flesta (hetero) par får ju vänta ca 3 månader på IVF. Men jag hoppas slippa detta eftersom vi redan köat så länge....

Nej, inga bevis eller journal behövdes för att hon skulle bevilja IVF, tror att vi sa var i Danmark vi gjort inseminationerna och hur behandlingarna gått till med hormoner osv, det räckte tydligen. Det är kö till IVF trots att man köat en gång, vi var på samtal i februari i år och då var det tre månaders väntetid och det sammanföll med deras sommaruppehåll = start i augusti. Kanske är det kortare väntetid nu, hoppas det! Hur länge har ni köat?
Svar på tråden Rengbågsförsök?