Inlägg från: Varärstorken |Visa alla inlägg
  • Varärstorken

Rengbågsförsök?

Jag fattar ingenting, sahlgrenska har ju skrivit på sin hemsida att vårdgarantin inte gäller för donationsbehandlingar. Men nu får jag andra besked. Har ju köat snart 1 år och 8 månader, tänk om det har varit i onödan! Får se vad som händer med mitt ärende.

Hoppas att ägglossningen dyker upp nästa månad så att du kan få börja försöka igen. Bra med ultraljud, de där stickorna kan ju busa litd med en.

• Varärstorken

Nu har jag fått svar från vårdgarantin.

Eller svar och svar...

De hänvisar bara till reproduktionsmedicin, att de ska svara på frågorna. Först skrev de att alla vårdgivare omfattas av vårdgarantin, men nu verkar det inte så iaf... blir inte klok på detta!

• Varärstorken

Ja, vi ska dit 17 februari. Ska bli spännande att se vad som händer vid läkarbesöket, vet inte ens om vi får träffa kuratorn samtidigt. Vi ska få ett brev hemskickat med mer info. Åååå vad jag längtar!!!!

• Varärstorken

Spolningen är färdig, skönt!

Nu ska jag shoppa kosttillskott, folsyra, d-vitamin osv :)

Åååå flyger på små regnbågsmoln!

• Varärstorken

Nu har vi varit på vårt första besök och det gick bra. Vi ska få göra ivf, vilket känns jättebra!

Nu väntar vi på en tid till kuratorn men sen hoppas vi att vi får börja.

Så lyckliga!!!

• Varärstorken

Det är jag är det tänkt, hoppas att det går vägen. Jag har ju några år på nacken.

Idag fick vi kallelsen till kuratorn.

• Varärstorken

Jag är 34 och frugan är yngre. Så vi tänkte likadant, att jag som är äldst börjar och sen får hon göra det (om hon vill).

Vi har spanat lite på en klinik i london där man kan få göra äggdonation inom paret. Jag vill så gärna uppleva en graviditet och skulle det inte funka med mina ägg så kanske hennes skulle funka. Men nu hoppas vi såklart att allting går bra på sahlgrenska och att jag blir gravid superfort!

• Varärstorken

Nej egentligen inte.

Inte mer än att de är lite äldre.

Sen har min syster haft fertilitetsproblem och gjort ivf utan att få några ägg tilbaka.

Svar på tråden Rengbågsförsök?